Hop til indhold
  • 0

Programmering af Udv. Lys

Mads1354922303
 Share

Spørgsmål

Hej AlleJeg er nyudlært elektriker og ny herinde.Jeg har programmeret IHC i et par huse (mest kip tryk, lysdæmpere, sluk alt og lignende.)Dvs. jeg er bestemt ikke hjemme i programmet endnu. Nu er jeg blevet stillet et spørgsmål jeg ikke kan svare på.Kan nogen herinde mon hjælpe mig?Jeg har en fungerende funktionsblok (1.2.06.d. Aftenslys - med dimmer, pir og skumringsrelæ)Den opfylder næsten ønskerne som vedkommende har, Dog ønsker vedkommende istedet for at scenariet aktiveres via det indlagte Ur (Feks. fra 18 - 20 hver aften) at han selv har en afbryder som han så kan tænde (og slukke) det på når han ønsker (og ikke ønsker) denne lysstyrring, dvs. feks når han har gæster eller andre begivenheder.Kort og godt, kan man i blokken 1.2.06.d. udskifte Uret med en indgang for et tryk? (eller måske lave en betingelsesblok for denne blok?)Håber nogen har et bud, jeg kan ikke gennemskue det.Mvh. Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Mads, og velkommen til IHC-user.Det kan da godt lade sig gøre at omprogramere FB 1.2.06.d, men mon ikke FB 1.4.01.f. (Lys styret af PIR med mulighed for Udelys, skumringsfunktion og konstantlys) + FB 2.1.01.a. (7 dages ur, med 1 tænd tidspunkt) kan gøre det du/kunden ønsker. Med mindre selføgelig at det er et krav der er 2 lys niveau´r.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Prøv om denne tilrettede FB kan gøre det. Jeg har sat en Indgang for manuel styring on/off ind, som du forbinder et tryk til. Har sat en Udgang for indikering af manuel styring on/off ind, som evt. kan forbindes til en diode, så man kan se om man har tændt/slukket. Under indstillinger kan du via Lys styret af ur eller manuel styring on/off bestemme om det skal styres manuelt eller via ur.[attachment=1785]MadsG.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites