Hop til indhold
  • 0

Dimmer skal sættes til lysstyrke 100%

Britta I. Agerholm Nielsen
 Share

Spørgsmål

HejJeg er en nybegynder inden for dette her så jeg håber at en eller anden kan hjælpe mig ...Vi har 3 lysdæmpere som vi gerne vil have til altid at starte på 100%. De er ikke trådløse. I vejledningen fra Marts2010 side 87, kan jeg se at det skal ændres i scenarie. Problemet er blot at el-elstatøren åbenbart ikke har brugt scenarie. I hvertfald er produkter i scenariet tomme.Hvis du bedre kan hjælpe mig hvis jeg vedhæfter ihc-filen gør jeg med glæde det.Mvh Britta

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Britta, og velkommen til IHI-User. Det er ikke så tit vi ser kvinder herinde, men dejligt at det kan lade sig gøre.Det kommer an på hvordan din installation er lavet og med hvilke dimmer.Hvis det er med http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9894722_04.pdf Bliver det nok svært, men prøv at vedhæfte dit program, så vi kan komme med nogle gode bud på en løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars og tak for velkomsten og hurtige svar. Ja, jeg har bemærket at jeg bevæger mig ind på fremmed territorium men det er jo et spændende område som jeg gerne vil lære. Det er dimmer 300 UNI vi har.Vi har 4 dimmere men det er kun de 3 dimmere hvor vi gerne vil have lyset til at starte på 100%. Det er i køkken, bryggers og work in closet. Jeg prøver forgæves at vedhæfte mit program. Jeg kan se at det kun er nogle bestemte filtyper man kan vedhæfte, men det har jeg også prøvet. Kan du også fortælle mig hvad jeg gør galt her. Det plejer jo at være simpelt at vedhæfte en fil:o)mvh Britta

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det bliver vist noget bix.UNI300 er designet til at tænde på samme niveau som da den blev slukket.Den kan dog tændes på et preset som kan være 100%. Men så skal dette fortrådes op til en udgang.Så skal man tænde via preset udgang.Og herefter kan man dimme via touch udgang.Derudover er UNI300 kendt for at dø ret nemt.Så hvis det var mig, så røg de ud i containeren... :ohmy: Og ind med en wireless....

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for dit råd og nu forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kan finde noget med lysstyrker i mit program. Gælder det samme også for UNI400?Lige nu ved vi i hvertfald at de er begrænset til at starte på samme niveau som de slukkes. Nu prøver vi at stille dem på 100% inden vi slukker.Mange tak dit svar.mvh Britta

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis man slukker for strømmen til dimmeren i et kort øjeblik, så vil den starte på 100% næste gang den aktiveres.Det kan man enten gøre ved at tage strømmen umiddelbart efter at man har slukket for den, og så sætte strøm på igen, eller man kan gøre det om natten, således at den næste dag tænder på 100%.Det kræver at dimmeren strømfødes fra et 230V output

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hvis man slukker for strømmen til dimmeren i et kort øjeblik' date=' så vil den starte på 100% næste gang den aktiveres.Det kan man enten gøre ved at tage strømmen umiddelbart efter at man har slukket for den, og så sætte strøm på igen, eller man kan gøre det om natten, således at den næste dag tænder på 100%.Det kræver at dimmeren strømfødes fra et 230V output[/quote'] Hmm - har selv haft UNI300 engang - mener da ikke at de tænder på 100 efter strømsvigt :unsure: Men kan dog godt komme i tvivl....
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

De ny Uni 400 http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9894722_04.pdf starter hvor de var ved strømafbrydelse og Uni 350 starter forfra iflg. LK dokumentationen http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97729_03.pdf .Men den gamle Uni 300 http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98721_02.pdf står der desværre ikke noget om hvad den gør. Man kan håbe den opfører sig som de øvrige i 3xx serien.Forhåbentlig er dimmeren allerede koblet op via et 230v outputmodul, såfremt i har sluk alt.For at vedhæfte dit IHC projekt kan du gøre følgede:klik på feltet "Tilføj Fil"naviger til dit projekt og marker dettilføj ".vis" (punktum + vis) til navnettryk på det nye felt "Indsæt" der er kommer i boksenDu kan også "zippe" projektfilen inden ved at højreklikke og vælge Winzip - add to file. Så behøver du ikke omdøbe/tilføje .vis når du vil vedhæfte det.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis UNI dimmeren er monteret op med en udgang på memory 2, kan du prøve om denne tilrettede FB kan bruges. Jeg har lavet det sådan at memory 2 får en puls, når man tænder dimmeren med et kort tryk. Default mener jeg at memory 2 er 100%, men hvis det ikke er tilfældet eller det er ændret, må du lige skrue helt op for lystyrken, og gemme niveauet på memory 2. Det kan du gøre i serviceview ved at aktivere memory 2 i mere end 3 sek.[attachment=1782]UNIdimmer.vis[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for jeres mange svar. De har allerede hjulpet os. Vores dimmer er koblet op på 230v og er også på slukalt.Vi skruer op på 100% ved at holder knappen inde indtil max. Vedr. memory 2 er 100% vil jeg prøve om jeg kan finde ud af. Hvis ikke høre I sikkert fra mig igen :cheer: Til lars-Jacobsen vedr. fil vedhæftning: Tak for vejledningen. Problemet er lokaliseret og løst ved at jeg bruger min stationære pc i stedet for den bærbare :huh: mvh Britta

Link til kommentar
Del på andre sites