Hop til indhold
  • 0

Simpel tænding med sluktidspunkt

Nutten8
 Share

Spørgsmål

Hej IHC-UsereJeg har et, synes jeg selv, enkelt spørgmål som jeg har der er nogle herinfe der kan være behjælpelig med at besvare.Jeg har en udendørs lampe der tændes manuelt via kip og ønskes slukket kl.23.00 hver dag i ugen. Jeg har derfor anvendt FB 1.1.01.d Kip blok med tænd, sluk og timer funktion til denne funktion og sat sluk tidspunkt til kl.23.00. Lampen tænder fint via kip med slukker ikke kl. 23.00 som var meningen.Jeg bruger Kip med timer som input fra trykket.Når jeg tjekker uret i controlleren stemmet det fint overens med PC'ens ur.Hvad gør jeg forkert ?Mange tak på forhånd

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Hej IHC-UsereJeg har et' date=' synes jeg selv, enkelt spørgmål som jeg har der er nogle herinfe der kan være behjælpelig med at besvare.Jeg har en udendørs lampe der tændes manuelt via kip og ønskes slukket kl.23.00 hver dag i ugen. Jeg har derfor anvendt FB 1.1.01.d Kip blok med tænd, sluk og timer funktion til denne funktion og sat sluk tidspunkt til kl.23.00. Lampen tænder fint via kip med slukker ikke kl. 23.00 som var meningen.Jeg bruger Kip med timer som input fra trykket.Når jeg tjekker uret i controlleren stemmet det fint overens med PC'ens ur.Hvad gør jeg forkert ?Mange tak på forhånd[/quote']Sluk tidspunkt under indstillinger er ikke en tid du kan sætte som fast sluk tidspunkt. Den fungerer på den måde, at når du laver kip med timer, viser den hvornår udgangen slukker. Dvs. at det er timer tid + systemtiden i controlleren på det tidspunkt du aktiverer kip med timer. Du kan i stedet bruge FB 2.1.01.a til at slukke for lampen. Her kan du trække scenarie sluk over på lampen og vælge OFF. I FB 1.1.01.d. skal du så bruge KIP i stedet for KIP med timer til dit tryk, for at tænde lampen
Link til kommentar
Del på andre sites