Hop til indhold
  • 0

Beolab og kun et rør frem

Lau Sorensen
 Share

Spørgsmål

Hej, Lidt på siden af tema her, men jeg prøver alligevel og håber på en venlig sjæl...:Jeg har lagt rør til beolab-højtalere i forskellige rum, men desværre kun et rør - så jeg er nødt til at have både 230v og signal frem i det samme rør. IHCNet-kablet er vel ikke det ideelle masterlink-kabel, men det må jo "samtrækkes" med 230v. - vil det fungere at trække 220v og et IHC10-kabel i samme rør - og bruge IHC10-kablet til Masterlink-signaler ? på forhånd tak !! Mvhlsorensen

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Det jeg skriver er at hvis en ledning f.eks PKAJ skal ligge sammen med svagstrømskabler skal PKAJ'en have en yderligere isolering over sig f.eks 16mm flexrør. Dette har intet med EMC at gøre, men udelukkende for at opfylde gældende krav. Dette er igen oplyst af en mand der er med til at lave reglerne.

Er flex en skærm? Kan forestille mig det er pga EMC... Fortæller kun hvad jeg har lært på de to år jeg har læst til installatør og min erfaring fra elektriker tiden... Hvis et kabel ikke var godkendt' date=' tror du så man måtte kunne røre det?Hvis du med flex mener det yderste lag isolering på et installationskabel, så er det også præcis hvad jeg har skrevet :)[/quote']
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er da vist på tide at vække denne tråd til live igen.

Jeg skal ligeledes ha trukket noget net-kabel og vil gerne smide det i samme rør som mine enkeltledere.

Må jeg det hvis jeg smider en strømpe om enten enkeltledere eller net-kabel?

Tænker på at bruge denne klasse C (2500v) strømpe: http://www.techflex.dk/shop/klasse-c-2500-97c1.html

Link til kommentar
Del på andre sites