Hop til indhold
  • 0

Tilslutning af kamera til visuel controler

Christian Tejlmand
 Share

Spørgsmål

Hej Alle Er ny herinde men ser meget frem til at vidensdele lidt med andre IHC-Freaks :-) Har en meget basis IHC instalation bygget op på en Visuel controler med lidt input og output moduler.Men nu sys jeg tiden er kommet til at nørdte lidt med at få mit anlæg op på lidt WEB og den vej få lidt kamera på.Derfor spørger jeg om det er muligt at få koblet et par kamerare på, også den vej kunne få det vist på en Iphone.?Ligeledes ville jeg høre om man kan få koblet en port på, som kan betjenes i forbindelse med at man ser på billederne fra kamerarene.Håber det er beskrevet så det kan forstås :-)MvhChristian

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Der er ingen mulighed for at koble kamera direkte til en IHC visual løsning, andet end at du kan bruge kablingen hvis du samtidig har IHC net.Det som jeg fornemmer at du efterspørger, er en løsning hvor du kan få en "web side" til at køre både med IHC og kamera løsning på samme tid og så tilgå det via Iphone eller web-browser.Til det skal du nok prøve at kigge under http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdkMen det er ikke en plug and play løsning der ligger færdig, men noget du selv skal "udvikle" som jeg ser status idag !

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Prøver lige at spørge på en anden måde.Det som jeg godt kunne tænke mig er at hvis jeg får gæster skal de kunne ringe på en dørklokke ved min port, også skaljeg få besked på iphonen(enten på tlf,mail) også se på kameraet at det er nogle som har lov til at komme ind, også åbne porten til dem.Jeg er godt klar over at der skal købes nogle ekstra nye moduler, men hvilke.... og findes de moduler fra LK IHC ?Tak for det gode svar

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kan godt lade sig gøre at rigge en løsning sammen hvor du via et tryk ved porten får en SMS/mail på telefonen.Derefter skal du så via en anden app på din tlf. tilgå dit kamera´s IP adresse, såfremt det er kamera der kører på IP netværk.Når du så har set om det er svigermor der står derude, eller om det er nogen du godt vil have besøg af, så går du tilbage i IHC remote som du jo har kørende på Iphonen og vælger at åbne porten, eller du har sat det op så du ved at sende en SMS/mail til din IHC installation får åbnet porten.Det er desværre sådan sagerne står hvis man skal anvende hyldevarer fra LK, da systemet ikke som jeg kan se det er sat op til at håndtere noget så smart/simpelt som det du ønsker.Det er så der nørderne kommer på banen, og derfor jeg henviste dig til det andet forum, hvor du måske vil kunne få hjælp til at komme videre med en genial løsning, istedet for som det er nu, hvor du skal rode rundt mellem sms/email -> kamera_app -> ihc_remote/sms/email.Tror at selv svigermor er vendt om og gået inden du kommer igennem alt det for at lukke op ?

Link til kommentar
Del på andre sites