Hop til indhold
  • 0

Julelys styring

Brian Hartung
 Share

Spørgsmål

Jeg mangler en funktionsblok som kan gøre følgende:- Tænd lys ved skumringssensor on- Sluk lys eks. 23 (så det ikke er tændt hele natten)- Tænd lys igen eks. kl. 06- Slut når skumringssensor går offJeg syntes ikke at kunne finde en funktionsblok som opfylder ovenstående, omend det virker ret simpelt.Jeg havde en funktionsblok som kunne dette, da jeg havde den gamle controller!På forhånd takBrian

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg har allerede prøvet 1.4.01f og må indrømme at så mangler jeg noget viden, hvis den skulle kunne det!!For hvordan sætter jeg tidspunktet for hhv. sluk og tænd?Der er én som hedder "Tidspunkt slut = 23.00.00". Men den reagerer den ikke på!Og hvordan sætter jeg tænd tidspunktet??"Senarie Tænd" og "Senarie Sluk" - hvordan bruges de? Skal de bruges i mit tilfælde?"Betingelse for lys" har 2 indstillinger: den er sat til Styret af Ur og Skumringssensor.Evt. et screenshot af hvordan det skal se ud, kunne være en stor hjælp, med mindre det er nemt at beskrive. :-)På forhånd takBrian

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Når du har hentet FB'en ind, så marker overskriften (udfor den røde firkant) og tryk på F1, så får du LK's villedning til FB'en.I villedningen vil du bl.a. se at der står "Forbind evt. Funktions Blok ”2.1.01” eller ”2.1.02” til ”Indgang for Ur”". Der er her du sætter ur styringen. Jeg har ikke nærlæst villedningerne, men umiddelbart vil jeg gætte på at du skal forbinde "udgang ur" på FB 2.1.x med "indgang ur" på FB 1.4.01f.Tidspunkt sluk i 1.4.01f virker kun hvis du sætter bettingelser for lys til "ur og skumringsrelæ, derefter PIR"Om du bruger senarie tænd/sluk, eller udgang lys afhænger af resten af dit IHC program. Senarie tænd/sluk kan være en fordel, hvis en lampe kan tændes og slukkes fra flere FB'er, men styres den kun af 1 FB er det smag og behag om du vil bruge den ene eller den anden metode.I betingelse for lys, sætter du hvordan dit udelys skal styres. Hvis du her har valgt kun skumringsrelæ, så vil FB'en ikke reager på ændinger af "indgang ur". Men valget "ur og skumringsrelæ" findes kun i 1.4.07 ikke i 1.4.01f. Men når alt kommer til alt, tror jeg at 1.4.07 matcher dit behov bedre.Håber dette hjælper, ellers skriv igen.

Link til kommentar
Del på andre sites