Hej,Jeg har en ide at jeg vil kunne bruge denne kamera som jeg har liggende til at lave noget alarm inde i min lejlighed.http://www.axis.com/files/datasheet/ds_210_211_32849_en_0809_lo.pdfDenne kamera kan ved bevægelse sende et signal ud af et output.På side 15 i manualen : http://www.axis.com/files/manuals/ig_210_210a_211_211a_30235_en_1007.pdfstår der
1 transistor output - For connecting external devices such as relays and LEDs. Connected devices can be activated by AXIS VAPIX API, output buttons on the Live View page or by an Event Type. The output will show as active (shown under Event Configuration > Port Status) if the alarm device is activated.
Uses an open-collector NPN transistor with the emitter connected to the GND pin. If used with an external relay, a diode must be con- nected in parallel with the load, for protec- tion against voltage transients.Max load = 50mA Max voltage = 24V DC (to the transistor)
Ud fra overstående forstår jeg at jeg i principet burde kunne forbinde denne output til et 24v IHC modul men jeg er usikker. Specielt hvordan, altså hvad er 0V og hvad er data i denne tilfælde. Ud over dette så ved jeg ikke hvordan jeg skal programere et funktionsblok som kan de ting jeg ønsker mig. Måske nogen kan give nogle eksempler på denne beskrivelse.Jeg kunne godt tænke mig at kunne koble alarmen til når jeg går hjemme fra med mit wireless fjernbetjening (nøglering) dvs et knap og så er den slået til. Eventuelt lave et meget kort bip lyd så jeg ved den er koblet til, derefter skal der gå 30sek (altså et grace periode så jeg kan nå ud af døren. Når der er gået 30sek så vil jeg gerne have at IHC står i vente position så når den får et besked fra kameraet at der er bevægelse så skal den gå i alarm mode så hvis brugeren ikke trykker på fjernbetjeningen for at slå alarmen fra inden 30sek efter kameraet har sagt der er bevægelse så skal sirenen gå i gang. Sirenen kan så slås fra ved at trykke på fjernbetjeningen.Eneste issue som ikke er taget i overstående beskrivelse er at kameraet kan sikkert kun detektere bevægelse hvis der er lys der hvor den er (den står på et gang). Hvis det er nat go tyven ikke tænder lyset så kunne kameraet i princippet ikke detektere noget. Jeg har dog i gangen et PIR sensor som jeg kunne sætte igang når der er bevægelse men jeg vil ikke turde det da min gamle alarm program system var baseret på denne og jeg havde en masse falske alarmer mens jeg ikke er hjemme og hvis PIR sensoren lige pluseligt får lyset til at tænde så vil kameraet sikkert tage det som bevægelse og så er det lide skidt...hmmmmm......Jeg håber nogen kan hjælpe eller måske guide mig i den rigtige retning.
Spørgsmål
mihai
Hej,Jeg har en ide at jeg vil kunne bruge denne kamera som jeg har liggende til at lave noget alarm inde i min lejlighed.http://www.axis.com/files/datasheet/ds_210_211_32849_en_0809_lo.pdfDenne kamera kan ved bevægelse sende et signal ud af et output.På side 15 i manualen : http://www.axis.com/files/manuals/ig_210_210a_211_211a_30235_en_1007.pdfstår der
Ud fra overstående forstår jeg at jeg i principet burde kunne forbinde denne output til et 24v IHC modul men jeg er usikker. Specielt hvordan, altså hvad er 0V og hvad er data i denne tilfælde. Ud over dette så ved jeg ikke hvordan jeg skal programere et funktionsblok som kan de ting jeg ønsker mig. Måske nogen kan give nogle eksempler på denne beskrivelse.Jeg kunne godt tænke mig at kunne koble alarmen til når jeg går hjemme fra med mit wireless fjernbetjening (nøglering) dvs et knap og så er den slået til. Eventuelt lave et meget kort bip lyd så jeg ved den er koblet til, derefter skal der gå 30sek (altså et grace periode så jeg kan nå ud af døren. Når der er gået 30sek så vil jeg gerne have at IHC står i vente position så når den får et besked fra kameraet at der er bevægelse så skal den gå i alarm mode så hvis brugeren ikke trykker på fjernbetjeningen for at slå alarmen fra inden 30sek efter kameraet har sagt der er bevægelse så skal sirenen gå i gang. Sirenen kan så slås fra ved at trykke på fjernbetjeningen.Eneste issue som ikke er taget i overstående beskrivelse er at kameraet kan sikkert kun detektere bevægelse hvis der er lys der hvor den er (den står på et gang). Hvis det er nat go tyven ikke tænder lyset så kunne kameraet i princippet ikke detektere noget. Jeg har dog i gangen et PIR sensor som jeg kunne sætte igang når der er bevægelse men jeg vil ikke turde det da min gamle alarm program system var baseret på denne og jeg havde en masse falske alarmer mens jeg ikke er hjemme og hvis PIR sensoren lige pluseligt får lyset til at tænde så vil kameraet sikkert tage det som bevægelse og så er det lide skidt...hmmmmm......Jeg håber nogen kan hjælpe eller måske guide mig i den rigtige retning.Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts