Hop til indhold
  • 0

Ny ihc instal. mem ikke trådet

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Håber mit spørgsmål er korrekt placeret.Har betalt for en helt ny ihc installation. Undervejs har jeg fået gjort mig en del klogere på el/ihc, og en dag jeg kiggede på tavlen, så jeg at klemme 3-4 ikke var trådet på mine uni 400. Er dette normalt, når nu man som kunde, beder om lysdæmpere?Projektet er færdigt og der er ikke flere ledige output 24 moduler. Men ville bare gerne vide om det er normalt.På forhånd tak, Kristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ved ikke om det er normalt, men installatøren burde efter MIN mening have informeret dig om de muligheder der er med lysdæmperen, og givet DIG valget om du ville bruge mem 1-2, for selvfølgelig skal du jo så betale de ekstra output24 moduler det i givet fald kræver. Noget helt andet er så at jeg ikke forstår, at man ikke monterer wireless lysdæmpere i stedet. Det giver mulighed for at lave scenarier, og er også billigere da man ikke skal bruge de output24 moduler til at styre dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Gider du evt. linke til en wireless dimmer på fx. www.billigihc.dk så jeg kan se pris og hvordan den ser ud
De wireless lysdæmpere kan ikke fåes til montering på DIN-skinne i tavlen. Der findes et lampeudtag hvor dæmperen er indbygget LINKEllers kan man sætte denne model ved siden af tavlen i eksempelvis et Fuga underlag LINK
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har lige lavet mig et lille regnestykke.Har 7 LUHavde min elektriker valgtWireless LU M. DIMMER 250W UNI stk. pris 651,-Så var det blevet 4557,- i alt for 7 LUSom det er nu, hvis dimmere sku monteres med alle mem funktioner, ville det se således ud.4 stk OUTPUT MODUL 24V DC M. 8 UDGANGE stk. pris 428,-7 stk Uni Dimmer 400 stk. pris 629,-7 stk. LU m. afdækning stk. pris 76,-I alt 6647,-Altså ville der være en besparelse på ca 2100,- samt jeg ville kunne lave scenarie. Ja og monteringen måtte jo også være nemmere/hurtigere/billigereEr mit regnestykke korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites