Hop til indhold
  • 0

Problemer med ny triple splitter

Michael Hansen1354922217
 Share

Spørgsmål

Jeg har sat en triple splitter til et af mine IHC net udtag, men selve datadelen virker ikke.Har nu prøvet på 4 andre af mine net stik, samme resultat.Så har jeg prøvet med sådan en Fluke netværkstester. Alle IHC net stik er testet og alle 8 ledere er OK. Så kobler jeg min splitter på og tester og hvergang mangler ledning nr. 2.Det er en af de 4 der skal bruges til datadelen. Logisk forklaring på det ikke virker.Men sætter jeg så så et alm patchkabel på oppe i min nettavle i stedet for dette rj45 splitter kabler, så er der ingen problemer med ledning 2. Så derfor må konklusionen være at dette splitterkabel har en defekt. Men sætter jeg kun dette splitterkabel (ca. 25 cm) til min tester, så viser den at alle 4 ledere er OK.....Nogen der har en god forklaring?Kan disse splitterkabel købes i løsvægt hos LK, kan nemlig ikke finde dem, eller skal jeg bare få hele pakken (splitterkabel+ box) sendt retur til Solar for ombytning, den er ca. 3/4 år har bare ikke haft tid til at slutte den til før... :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Ok' date=' har du et el nr.? Ved du hvad der er specielt for dette kabel?[/quote']Der er flere elnumre på det, da det fåes i flere længder, men du kan nemt se numrene på LK's hjemmeside. Kablet er et 2 pars kabel, hvorimod et normalt patch kabel har 4 par.Jeg ved ikke hvordan de har lagt de forskellige signaler på benene. Du skal også være klar over at du ikke kan køre gigabit.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Ok' date=' har du et el nr.? Ved du hvad der er specielt for dette kabel?[/quote']Der er flere elnumre på det' date=' da det fåes i flere længder, men du kan nemt se numrene på LK's hjemmeside. Kablet er et 2 pars kabel, hvorimod et normalt patch kabel har 4 par.Jeg ved ikke hvordan de har lagt de forskellige signaler på benene. Du skal også være klar over at du ikke kan køre gigabit.[/quote']Jeg ved godt den kun max kører 100MBit. Men som jeg ser det, også med min tester, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan bruge et alm patchkabel efter splitteren
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Ok' date=' har du et el nr.? Ved du hvad der er specielt for dette kabel?[/quote']Der er flere elnumre på det' date=' da det fåes i flere længder' date=' men du kan nemt se numrene på LK's hjemmeside. Kablet er et 2 pars kabel, hvorimod et normalt patch kabel har 4 par.Jeg ved ikke hvordan de har lagt de forskellige signaler på benene. Du skal også være klar over at du ikke kan køre gigabit.[/quote'']Jeg ved godt den kun max kører 100MBit. Men som jeg ser det, også med min tester, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke kan bruge et alm patchkabel efter splitteren
Jeg tror ikke LK ville oprette 5 nye lagernumre på kabler hvis de bare kunne henvise til de normale patch kabler de har i forvejen. Dataen ligger nok ikke der hvor den normalt gør.
Link til kommentar
Del på andre sites