Thomas H. Kristensen Skrevet November 25, 2011 Rapporter Share Skrevet November 25, 2011 Jeg skal have et LINK-10 kabel NOPOVIC eller lign. svagstrømskabel gravet over til Garage. Skal det i rør eller findes der andre metoder/kabler? (ikke WL)Tak og god weekend. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 25, 2011 Rapporter Share Besvaret November 25, 2011 I specifikationerne står ikke noget om det er godkendt til nedgravning i jord, blot at det er godkendt som installationskabel. Normalt er installationskabler dog godkendt til at ligge direkte i jord, men et eller flere rør er nok altid at foretrække. Så kan du udskifte eller trække et andet/flere kabler, hvis det bliver nødvendigt. Det er jo samme arbejde at grave i og 50m rillerør koster 64,50 i Harald Nyborg. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten1354922249 Besvaret November 25, 2011 Rapporter Share Besvaret November 25, 2011 I specifikationerne står ikke noget om det er godkendt til nedgravning i jord' date=' blot at det er godkendt som installationskabel. Normalt er installationskabler dog godkendt til at ligge direkte i jord, men et eller flere rør er nok altid at foretrække. Så kan du udskifte eller trække et andet/flere kabler, hvis det bliver nødvendigt. Det er jo samme arbejde at grave i og 50m rillerør koster 64,50 i Harald Nyborg.[/quote']Der må jeg lige rette lidt på dig Lars, for der findes mange installationskabler der ikke må nedgraves. I mange kabler der ikke er beregnet til nedgravning vil der over tid trænge vand ind i kablet med deraf følger.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thomas H. Kristensen
Jeg skal have et LINK-10 kabel NOPOVIC eller lign. svagstrømskabel gravet over til Garage. Skal det i rør eller findes der andre metoder/kabler? (ikke WL)Tak og god weekend.
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts