Hop til indhold
  • 0

IHC Net kabel + IHC Link Kabel

Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Jeg er igang med en større installation hvor jeg har muret 16mm rør ind i alle murstensvægge til at trække IHC link og IHC Net kabler.1. Kan man trække to kabler i rørene til f.eks. hvert dobbeltudtag i IHC Net udtagene.2. JEg har en etage der er lavet i trækonstruktion(Gipsvægge) - kan man her trække kablerne løse i væggen eller skal de stadig trækkes i rør? Der vil ligeledes blive trukket 230v i væggene.MvhMorten

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg vil nu stadig påstå, at det ikke kan lade sig gøre (indtil det modsatte er bevist :whistle: ).Et 16 mm stift elrør har en indv. diameter på 13,8 mm. Hvis der tilmed er lavet buk på røret, bliver det endnu værre at trække i. At begynde at klemme kablerne for at tilpasse dem røret er slet ikke nogen god idé. Så er der først stor chance for at de ikke vil kunne klare en test.Træk altid et rør pr. IHC net kabel der skal trækkes, og gør det helst med et 20 mm rør. Så kan man også få det i et flexrør.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg vil nu stadig påstå' date=' at det ikke kan lade sig gøre (indtil det modsatte er bevist :whistle: ).Et 16 mm [b']stift elrør har en indv. diameter på 13,8 mm. Hvis der tilmed er lavet buk på røret, bliver det endnu værre at trække i. At begynde at klemme kablerne for at tilpasse dem røret er slet ikke nogen god idé. Så er der først stor chance for at de ikke vil kunne klare en test.Træk altid et rør pr. IHC net kabel der skal trækkes, og gør det helst med et 20 mm rør. Så kan man også få det i et flexrør.
Kan kun tilslutte mig, der kan ikke være to ihc net kabler i et 16mm rør. Har stået i problemet hos en kunde hvor en anden trikker havde lavet føringsvejene og det endte med at vi måtte skralde kablerne, da der ikke var mulighed for at lave nye føringsveje, SÅ NEJ, DER KAN IKKE VÆRE TO KABLER I ET 16mm RØR!
Link til kommentar
Del på andre sites