Hop til indhold
  • 0

Sluk alt hjælp

Peter286
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har fået lavet IHC i helevores nye hus, og alt fungere næsten optimalt, dog kan jeg simpelthen ikke få sluk alt til at fungere optimalt.Installationen er wireless kontakter i hele huset, og der er sat 7 lysdæmpere fra Eltako op, modellen er EUD12Z som skulle indeholde funktionen slukalt.Men har prøvet med forskellige Funktionsblokke, for at få det hele til at slukke via en tryktast i bryggerset. Men løber hele tiden ind i at så slukkes nogle af lysdæmperne og nogle af dem går ud men tænder så straks igen, eller så virker det men så virker det alligevel ikke hvis noget af lyset som aktiveres via kip er tændt.Derfor spørger jeg nu, hvilken funktionsblok skal der bruges og hvordan skal udgangene opsættes i funktionsblokken?Har prøvet med FB 1.1.04b som var den installationen kom med, og har også prøvet FB 4.1.16 men er i tvivl om hvordan denne FB opsættes korrekt.Men måske det er en helt anden FB der skal bruges i så fald ønsker jeg hjælp til hvilken og opsætningen.MVHPeter

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Hvis dine dæmpere slukker, når de får en puls, kan du trække udgangen fra 1.1.02.e. over på det lampested i bryggers som elektrikeren har kaldt bryggers sluk alt.Som Lars skriver, kan du istedet for at trække udgangen fra 1.1.02.e. op på indgang sluk i fb 1.1.01.d. i garagen, trække den op på Tænd med timer. Så vil lyset tænde i garagen når du laver sluk alt og slukke efter den indstillede tid i indstillinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja det kan godt virke lidt forvirende. Et produkt eller en FB kan nemlig godt styre flere på samme tid. Så det er muligt kun at nøjes med at koble samme i eksempelvis det "højre" vindue.Du kan i din situation derfor koble udgange fra en FB sammen med både et produkt i venstre side og en eller flere FB i højre side.Om du skal anvende almindelige ind/udgange,puls ON/OFF eller Scenarie ON/OFF kommer helt an på hvad det er der skal kobles sammen. (Om det trigges ved ON/OFF eller om du vil have det skal ske når du trykker kanppen in (On) eller når du slipper den (Off)Prøv også at læse manualen: http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdfSå bliver du skíkkert meget klogere på ingen tid :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Men kom lige til at tænke på kan elektrikeren have lavet en samlet udgang til alle lysdæmperene som han jo har gjort, og så også enkelte udgange til hver enkelt lysdæmper?jeg har jo den ene udgang med alle samlet, men har også hver enkelt under f.eks køkken/alrum?hvis det er korrekt kan jeg vel også bare trække udgangen over på de enkelte lysdæmpere jeg vil koble på slukalt istedetfor allesammen??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Men kom lige til at tænke på kan elektrikeren have lavet en samlet udgang til alle lysdæmperene som han jo har gjort' date=' og så også enkelte udgange til hver enkelt lysdæmper?jeg har jo den ene udgang med alle samlet, men har også hver enkelt under f.eks køkken/alrum?hvis det er korrekt kan jeg vel også bare trække udgangen over på de enkelte lysdæmpere jeg vil koble på slukalt istedetfor allesammen??[/quote']Nej. De udgange du har på hver dæmper bruges til touch. (tænder/slukker ved kort tryk).Den samlede til sluk alt, giver en puls til alle dine dæmpere, som får dem til at slukke. Hvis du giver den sluk alt puls på de enkelte udgange på hver dæmper, vil du tænde de dæmpere der er slukket, og slukke dem der er tændt.Det er godt nok MEGET nemmere med wireless dimmere.. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
btw' date=' tror sgu det lykkedes nu. dog er det lidt underligt at noget af mit lys slukker hver gang den er færdig med smide projektet over, det drejer som enkelte steder.[/quote']Ellers kan du prøve med det her program.At det slukker når du smider programmet over, kan have noget med funktionsblokkene at gøre. Der kan være noget i programmeringen af funktionsblokken, der gør at den slukker ved powerup.[attachment=1741]Mirabellehegnet_sluk_alt.vis[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites