Jakob Sand Skrevet March 1, 2008 Rapporter Share Skrevet March 1, 2008 HejsaJeg har vandlås på hovedhanen - der bliver ventileret med IHCs vandlåsventil blok. Men resultatet er at den slutter med at være lukket. Dvs. der lukkes for vandet!!er der nogen af jer der har en løsning på dette? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben Jensen1354922222 Besvaret March 2, 2008 Rapporter Share Besvaret March 2, 2008 Hej JackopHvis jeg har forstå dig rigtig skal du bare inv. din fb når den skal være til skal den være off heller omvent send lige din fb så fix jeg det for digtorben jensen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Michelsen Besvaret November 14, 2009 Rapporter Share Besvaret November 14, 2009 Hej Jakob,Jeg har præcis det samme problem. Har du fundet en løsning?HilsenThomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben Jensen1354922222 Besvaret November 14, 2009 Rapporter Share Besvaret November 14, 2009 Hej thomasskriv lige hva funktion blok du brugerså skal jeg lave en nyt hvor det bliver fix det lille problemTorben Jensen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Michelsen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Hej Torben,Jeg bruger den funktionsblok i "LK Visual Version 2.01" der hedder "4.06. Magnetventil motionering".Det ser ud til, at der i programmets slut sekvens er udgang til ventil fejlagtigt sat til "ON" men burde være "OFF". Hvordan ændrer man det?HilsenThomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Højreklik på funktionsblokken og vælg "Lås Op".Slet den linie "Udgang til ventil=ON".Træk "Udgang til Ventil" fra venstre side af billedet over til samme kommando hvor du lige har slettet den, slip og vælg "Udgang til ventil=OFF".Om det er fejlagtigt at den er sat til ON, er jeg nu ikke sikker på. Hvis det er din vandforsyning, så skal den vel være normal åben. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Michelsen Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Hej Allan,Tusind tak for hjælpen. Nu virker det som det skal. (+ jeg har lært at låse en funktionsblok op og redigere i den, -tak for det)Når jeg skriver "fejlagtigt sat til "ON"", mener jeg; at siden LK anbefaler at bruge en vandventil af typen "NO"(Normally Open), så må man vel også have forventning om, at funktionsblokken netop er programmeret til en "NO" ventil.Med en "NO" ventil i åben position, så hustanden forsynes med vand, kræves det at den er strømløs, dvs. at output skal være "OFF".(Lige omvendt er det med en "NC" ventil (Normally Closed), der netop kræver spænding og dermed output "ON" når den skal være åben)Hilsen ThomasPS.Kan det være rigtigt, at der også er brug for at rette i funktionsblokken: 1.2.01.a Fortrådet simpel dimmer styring for 1 og 2 tast betjening Her er jeg løbet ind i det problem, at Sluk og Regulér ned (2 tast styring) ikke virker,samt at Tænd og Regulér Op (2 tast styring) virker som Tænd/sluk og Regulér op/ned (1 tast styring) således at man kun kan betjene lampen med dæmper på venstre side af trykket? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Jo jo, jeg kender godt forskellen på NO og NC.Tror det tid til at du opdaterer dine funktionsblokke. Hent dem på LK's side. Der vil du se at 4.06.a har 2 udgange så du ikke behøver at rette i blokken.Jeg har ikke længere 1.2.01.a, da den også er opdateret, så jeg kan ikke svare dig på det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jakob Sand
HejsaJeg har vandlås på hovedhanen - der bliver ventileret med IHCs vandlåsventil blok. Men resultatet er at den slutter med at være lukket. Dvs. der lukkes for vandet!!er der nogen af jer der har en løsning på dette?
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts