Hop til indhold
  • 0

IHC Net & WebTV

Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

HejHar kigget lidt rundt på nettet men kan ikke finde et entydigt svar på dette, så nu vil jeg spørge jer.Overvejer at få TDC Internet TV, men kan ikke helt gennemskue om det kan fungere i en IHC Net installation. Jeg kan se at man skal have et internetkabel fra Homeboksen til TV boksen og et HDMI kabel til fjernsynet, men kan man bruge et konverterkabel fra RJ 45 til Coax, og derved komme det på indgangen på LK TV modul. Derfra skal man patche det ud til det rum man skal kunne se TV i.Hvis det ikke kan lade sig gøre kan man jo bare lade være med at kører ind i TV modulet, men bare koblet det direkte på kablet ud til rummet.Problemet opstår så når man skak have det 2. fjernsyn koblet på. Så kan mani hverfald ikke bruge TV modulet, da som jeg forstår det skal hve to kabler ud fra Home Boksen.Det største problem er at jeg kun har et kabel fra IHC tavlen til fjernsynet. Og så har jeg blevet nød til at købe en splitter. Det kan jeg vel så nogle problemer med når jeg SKAL bruge både tv-signal og internet ved fjernsynet.På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Lidt sent for mig, er på vej i seng, men sporten kort:Antennemodulet kan modtage signaler fra en antenne, eller fra kabelTV, og distribuere disse signaler via netværkskabler. Det foregår analogt, og det kræver at der er et kabel der kan omdanne fra RJ45 til antenne/analog kabel ude ved TV apparatet.At det så er digital TV er noget helt andet, det bliver bare distibueret analogt. Fordelen ved dette er at TV modulet kan distribuere til alle de udtag der er forbundetHvis du derimod har en leverandør der leverer TV over et netværk, så hedder de IPTV, og så kan du betragte dit eget netværk som en "forlængerledning", dvs der foregår ingen konvertering af nogen art. Signalet bliver leveret som IP pakker. De kan så ses af alle der er forbundet, men der skal foregå en dekodning, som normalt foregår i en boks man har fået stillet til rådighed af udbyderenSå betragt IHC antenne modulet som en gammeldags antenneforstærker, med lidt ekstra muligheder

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har ikke selv TDC internet, men mine forældre fik det for ca. 2 år siden, og er fornylig blevet konverteret til den nyeste standard (Home Trio). Home boksen en alm. billig hjemme internet router med et TDC logo. Forskellen på stikkene på routeren er QoS prioriteringen af trafikken.TV boksen modtager ikke et TV signal, som vi kender det fra Boxer, Viasat, Canal digital o.s.v. Den modtager i steddet udsendelserne som streamed udsendelser, som hvis du så TV via WEBTV på din PC. TV boksen konverter det streamede signal til noget som dit fjernsyn forstår via HDMI eller SCART forbindelserne. Bemærk at HD udsendelser taber en del i kvalitet, hvis du benytter SCART forbindelsen.Hvordan der leveres signal til fjensyn nr. 2 ved jeg ikke, da mine forældre kun har 1 fjensyn, men mit gæt er at du får endnu en TV boks, hvilket passer godt med at du skal bruge endnu et kabel fra Home boksen.Den korte udgave af ovenstående. :) Forbindelsen mellem Home boksen og TV boksen er en alm. ethernet forbindelse, og med TDC internet TV, har du ikke noget alm. TV signal, så der skulle ikke være noget i vejen for at bruge din IHC net installation, selvom du kun har 1 kable til dit fjernsyn.

Link til kommentar
Del på andre sites