Hop til indhold
  • 0

Alarm

Per Arild
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg er ved at programmere alarm og har et problem. ethus med kælder og stueetage. kælder skal kunne kobles til/fra seperat. Både stue og kælder skal tilkobles som total. Der er 2 stk. nøglering som er kodet op: kanal 1 total til/fra kanal 2 kælder til/fra og det virker. Der er et kodetastatur, problemet er at hvis kælder er tilkobler via nøglering og man frakobler via kodetastatur tilkobler man stueetagen, nogen som hjælpe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0
Det må være et problem på siden her. Jeg kan godt vedhæfte filen når jeg sender en alm. mail
Hvor meget fylder din .vis fil? Mener der er et max den må fylde, når man uploader herinde, men ved ikke hvor meget det er. I så fald skal den "pakkes".Tilbage til dit egentlige spørgsmål..1.: Hvilke alarmfunktionsblokke bruger du?2.: Hvordan skal tastaturet fungere? Her mener jeg, hvis enten kælder ELLER stueetage er tilkoblet. Skal koden så frakoble den del af huset som er tilkoblet, eller skal den tilkoble den del som er frakoblet? Går ud fra at den skal tilkoble begge "zoner", hvis de begge er frakoblet, og omvendt hvis de begge er tilkoblet? Der skal lige strikkes en funktionsblok sammen, som kobles mellem dit kodetastatur og dine alarmfunktionsblokke, før det virker.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
filen fylder 500kbalarmblok 6.2.01.f og 6.1.03.bhvis kælder er tilkoblet stue frakoblet skal kodetastatur frakoble kælder.kodetastatur skal tilkoble begge hvis de begge er frakoblet og omvendt.
Prøv at koble denne fb. mellem kodetastaturet (6.1.03.B) og dine 2 alarm fb. (6.2.01.f).Hold musen over indgange og udgange' date=' for at se hvor de skal forbindes.[attachment=1721']perarild.vis[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej igen. Jeg er nået lidt videre ved at bruge blokkene: 6.4.01. og 4.1.08a og 1.1.04c kan jeg nu få vist på kodetastaturet om det er stue og kælder eller kun kælder der er tilkoblet, konstant lys= total tilkobling blink = kun kælder.Lige et spørgsmål til kodetastaturet som har 3 udgange. Vil enhver brugerkode aktivere alle udgange eller kan det defineres så f.eks kode 2 kun aktiverer udgang 2 ?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Lige et spørgsmål til kodetastaturet som har 3 udgange. Vil enhver brugerkode aktivere alle udgange eller kan det defineres så f.eks kode 2 kun aktiverer udgang 2 ?
Kode 1 = Indgang 1 fra kodetastaturKode 2 = Indgang 2 fra kodetastaturKode 3 = Indgang 1+2 fra kodetastaturKode 4 = Indgang 3 fra kodetastaturKode 5 = Indgang 1+3 fra kodetastaturKode 6 = Indgang 2+3 fra kodetastaturSabotage = Indgang 1+2+3 fra kodetastatur
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hej igen. Jeg er nået lidt videre ved at bruge blokkene: 6.4.01. og 4.1.08a og 1.1.04c kan jeg nu få vist på kodetastaturet om det er stue og kælder eller kun kælder der er tilkoblet' date=' konstant lys= total tilkobling blink = kun kælder.Lige et spørgsmål til kodetastaturet som har 3 udgange. Vil enhver brugerkode aktivere alle udgange eller kan det defineres så f.eks kode 2 kun aktiverer udgang 2 ?[/quote'] Det er ikke meningen, at du selv skal afkode det binære signal fra tastaturet.Det er hensigten, at du skal bruge FB "6.1.04.b. LK Kodetastatur med 6 brugerkoder og 6 udgange", hvis du vil bruge de mange koder til forskellige funktioner.
Link til kommentar
Del på andre sites