Hop til indhold
  • 0

Alarm

Per Arild
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg er ved at programmere alarm og har et problem. ethus med kælder og stueetage. kælder skal kunne kobles til/fra seperat. Både stue og kælder skal tilkobles som total. Der er 2 stk. nøglering som er kodet op: kanal 1 total til/fra kanal 2 kælder til/fra og det virker. Der er et kodetastatur, problemet er at hvis kælder er tilkobler via nøglering og man frakobler via kodetastatur tilkobler man stueetagen, nogen som hjælpe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0
På nøgleringene skal øverste tryk til-og frakoble både stue og kælder. Nederste tryk skal til- og frakoble kælder.
Jeg tænker på hvis kælder er tilkoblet, og der så trykkes på øverste knap. Skal den så frakoble kælder først, før man kan tilkoble begge etager?Og hvis begge etager er tilkoblet, og man trykker på nederste tryk, skal den så kun frakoble kælder?
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har lige prøvet at rette i dit program. Jeg har samlet funktionerne i nogle af de funktionsblokke du havde lavet i FB. Styring af Til-/frakobling af alarmfunktionsblokke + status kodetastaturJeg har antaget at det skulle fungere som i spørgsmålet ovenfor. I den FB jeg har lavet, kan du indstille timertid for blink/pause til statusdioden i kodetastaturet når kun kælderetagen er tilkoblet. Ved fuld tilkobling lyser den konstant. Jeg har ligeledes sat en timer ind, som kan bruges til at lave langt tryk for til-/frakobling (både nøgleringe og det statustryk du havde sat på). Håber det virker efter hensigten. Ellers må du lige vende tilbage.[attachment=1730]IHCuserAlarm_rettet.vis[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Det ser til at fungere i simulering på pc. Jeg tænker på hvor lang puls kodetastaturet sender ved korrekt indtastet kode. Jeg vil godt have langt tryk fra statustryk men passer det sammen med signalet fra kodetastaturet?
Ved rigtig indtastet kode sendes der en puls på 250ms. Tiden du kan indstille med langt tryk efter, er kun til tryk (nøgleringe og statustryk). Det er for at undgå at til-/frakoble ved en fejl, hvis man f.eks. har nøgleringen i lommen.
Link til kommentar
Del på andre sites