solkem Skrevet October 10, 2011 Rapporter Share Skrevet October 10, 2011 Hej IHC-User.Jeg har fået lavet en IHC-wireless installation i mit "gamle" hus.Det betyder også, at jeg nu er løbet ind i et spørgsmål. Jeg har flere steder fået monteret lysdæmpere. Jeg har læst noget på nettet, at ikke alle dæmpbare sparepærer kan anvendes til IHC-wireless lysdæmpere. Er der nogen der har erfaringer med dæmpbare sparepærer til IHC-wireless?Kim Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret October 10, 2011 Rapporter Share Besvaret October 10, 2011 Ja, det virker som udgangspunkt ikke. Se denne side. solkem 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
solkem Besvaret October 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 10, 2011 Hej Allan.Det ser godt nok sort... :laugh: ud.Jeg havde håbet på, at man kunne anvende andre end halogentyperne; men i hvert fald ikke endnu.Tak for svaret Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret October 11, 2011 Rapporter Share Besvaret October 11, 2011 Denne virker, dog skal der være min. 2. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Vistesen Besvaret October 11, 2011 Rapporter Share Besvaret October 11, 2011 Hej Allan.Det ser godt nok sort... :laugh: ud.Jeg havde håbet på' date=' at man kunne anvende andre end halogentyperne; men i hvert fald ikke endnu.Tak for svaret[/quote']du kan da godt bruge LED hvis du vil betale prisen, jeg har 60 stk dæmpbare LED i varm hvid, det minder meget om gløde pære, og så kan de dæmpes ned til 2%, såfremt minimums effekten for dæmperen overholdes. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
solkem Besvaret October 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 12, 2011 Det lyder fornemt, at der lys forude.Xang72, du skriver, at du har 6o stk.Hvilke typer og fabrikater er det?Du skriver også, at min effekten for dæmperen skal overholdes. Er det de 20 w, som står nævnt i specifikationen for "LK IHC® Wireless Lysdæmper Kombi 250 W UNI 1 modul, LK FUGA"?Kim Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Vistesen Besvaret October 12, 2011 Rapporter Share Besvaret October 12, 2011 Det lyder fornemt' date=' at der lys forude.Xang72, du skriver, at du har 6o stk.Hvilke typer og fabrikater er det?Du skriver også, at min effekten for dæmperen skal overholdes. Er det de 20 w, som står nævnt i specifikationen for "LK IHC® Wireless Lysdæmper Kombi 250 W UNI 1 modul, LK FUGA"?Kim[/quote']det er denne jeg endt med at købe.http://www.prolys.dk/4w-d-mpbar-gu10-led-spot-varm-hvid-40-sunflux-gu10d-ii.htmlja det er dæmperens mi effekt man skal overholde, samtidig kan der afhænging af hvor mange leds du har på en dæmper være problemer med at køreden meget lang ned.et eks, jeg har en dæmper md 6 led's på, hvis man dæmper meget ned så går nogle af leds ud, men kun når man er kommet meget langt ned, 25% ca ... der er en indstilling i dimmeren, som gør at man kan sætte min nivea, altså når man rgulere helt ned, så ender den på 25% (eller 30 husker det ikke) men de sidste % er så lidt i lys udbytte at det er helt perfekt at stoppe her. solkem 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Vistesen Besvaret October 12, 2011 Rapporter Share Besvaret October 12, 2011 . Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts