Kim Olesen1354922282 Skrevet October 6, 2011 Rapporter Share Skrevet October 6, 2011 HejEr der nogen der ved, og vil dele info, om hvordan "BIT" protokollen er på udgangen af LK's temperatursensor?HilsenKim Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Vistesen Besvaret October 6, 2011 Rapporter Share Besvaret October 6, 2011 det tror jeg kun LK har kendskab til .. ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret October 6, 2011 Rapporter Share Besvaret October 6, 2011 Klaus fra zigza.dk har åbenbart formået at "knække" koden, da han har flere produkter, som bruger samme protokol - om han så vil dele den er helt op til ham. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret October 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 7, 2011 LK har selvfølgelig protokollen, det samme har zigza det kan jo ikke være svært at gætte sig til. Om så zigza har købt en LK føler og kigget på dens protokol vides ikke... jeg ikke en føler i huset endnu så den mulighed foreligger ikke. Men svært var det jo ikke at finde ud af, det tog 57min at gætte mig til størstedelen af protokollen.Hilsen Kim Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret November 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2011 HejSå blev der endelig tid til at lave lidt på "projektet" igen... en færdig temperatur sensor :-)for at holde prisen nede har jeg brugt NTC modstande til begge følere, overflade monteret komponenter og en minimal størrelse PIC microprocessor.prøver lige at vedhæfte et billed af den... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenneth Knudsen1354922293 Besvaret November 12, 2011 Rapporter Share Besvaret November 12, 2011 fedt hvad har den kostet dig at lave?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret November 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2011 HejDer er vel stumper for ca 65kr (alt efter hvor gode ntc modstande man vil ha' kan der skæres lidt i prisen) + et stykke print. Så er spørgsmålet så om nogen gider lave dem selv? Mangler stadig et par stumper til printet så "final version" kan blive testet, skal nok smide hex fil og diagram på forum hvis det har interesse.Lige nu har jeg et stykke veroboard med en større pic processor sat til ihc'en som måler på et par fjernvarme rør.. og det virker :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenneth Knudsen1354922293 Besvaret November 12, 2011 Rapporter Share Besvaret November 12, 2011 det har meget stor interesse for der er meget at spare ved at lave dem selv Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Klaus Larsen Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Til dem der ikke gider lave dem selv eller vil have en der er CE godkent så man ikke skal udskifte dem når man sælger sit hus. http://www.zigza.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael Offersen Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Til KlausEr det ikke muligt at lave en luxsensor det bruget samme princip, så man har flere setpunkter at forholde sig til i installationen - bare lige en idé:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Chris Frost Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Kunne du (Klaus) ikke lave et modul man selv kan smide ét 0-10v/0-24mA signal ind i? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Jacobsen Besvaret December 13, 2011 Rapporter Share Besvaret December 13, 2011 HejI sted for en ntc kan jeg anbefale en dallas DS18B20, den er rimelig præcis og billig på ebay ca. 70kr. for 10 stk. Jeg har lige brugt den til noget solvarme styring.Det ville være fedt, hvis du smider noget info om "BIT" protokollen, så man kan spare lidt tid på selv at måle Mvh Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Klaus Larsen Besvaret December 13, 2011 Rapporter Share Besvaret December 13, 2011 Jeg er snart klar med en udgave der kan omkonfigureres til at måle 0-10V,så kan man selv vælge om det er temperatur sensor eller 0-10v den skal måle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret December 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2011 HejSå er der lige lidt filer... de er ikke testet endnu!!! mangler stadig en 78L05.Dog er koden testet på en PIC16F877 og det virker :-)Pic'en har en A/D converter indgang 0-5V som laves om til 10bit data.. opløsning på indgangen er ca 4,88mv. Koden til måling med ntc modstand kan nemt laves om til en Lm35, som er langt mere præcis og liniær, eller til 0-10V som jo reelt kun kræver en spændingsdeler.... Protokollen kan vist nemt tydes ud fra c koden... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Rasmussen1354922303 Besvaret February 1, 2012 Rapporter Share Besvaret February 1, 2012 Hej Sylvania.Har du fået testet koden på 12f675éren? Jeg har prøvet at smide det i en 12f675 - og synes desværre ikke lige umiddelbart at det så ud til at virke...MvhMorten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret February 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 2, 2012 HejLige en nyere testet version af softwaren.. der var lige en fuse der ikke var sat korrekt.Der arbejdes på en udgave med DS18B20, lige nu virker den på demoboard, så der skal bare laves en test med anden PIC inden release af filerne :-)Hilsen KimIHC_v2_PIC12F675_testet_ok.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Jacobsen Besvaret February 14, 2012 Rapporter Share Besvaret February 14, 2012 HejTak for koden, det er super Jeg har lavet det med en 12F683, hvor jeg så har 8 DS18b20 på GP1, et tryk på GP3 til at programmer rom koderne med, og så de sidste 4 udgang til ihc'en.Mvh Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret February 16, 2012 Rapporter Share Besvaret February 16, 2012 kan du ikke dele kode på systemet med 8 senserer.Nu bliver jeg hvis nød til at legen lidt med elektronink igen Det er et par år siden sidst jeg selv har lavet nåde fra grunden, men mon ikke det kommer lige som med cyklen :sick: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Jacobsen Besvaret February 16, 2012 Rapporter Share Besvaret February 16, 2012 HejHer er den version jeg har til at køre på et test board.Man programmer temp sensorene ved at monter en sensor adgangen.1. Sætte en DS18B20 på2. Hold kontakten inden og sæt power på efter ca 3 sek slippes kontakten og rom fra 18B20 læses og lysdioden giver et blink.2. power fra 3. sensor 2 sættes på(1 tages af) og til step 1 igen.(Nu blinker den 2 gange) o.s.vRom koderne ligger i eeprom'en lige til at lave en backup af bytte om på eller lægges ind manuelt. på plads 255 ligger antallet af sensore.man kan bruge 2,4,6 eller 8 sensor.Mvh Jensprogram_med_dimmer.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret February 24, 2012 Rapporter Share Besvaret February 24, 2012 et hurtigt spørsmål hvilken compiler bruger i (og om i kender en ok gratis compiler). (som sagt er det længe siden sist og jeg kan ikke lige få mine gamle disketer i dvd skuffen :evil: = ) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2012 HejSå er der lidt nyt :-) Oled display med visning af rum og gulv temperatur, ønsket temperatur i rum sættes op i menu. Lerrettstyring_test.zip Asbjørn og The_Dexter 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret April 21, 2012 Rapporter Share Besvaret April 21, 2012 :woohoo: RESPEKT!!...Kan du ikke lige sende 9 stk. denne vej? :laugh: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 21, 2012 Rapporter Share Besvaret April 21, 2012 LK go home ........De må have meget dårlig smag i munden når det ser det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Agdestein Besvaret April 21, 2012 Rapporter Share Besvaret April 21, 2012 Det ser godt ud Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret April 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2012 HejMangler desværre lidt stumper til 3.3v strømforsyningen, de tomme smd loddeøer ved af OLED displayet, inden dimsen kan testes fuldt ud for fejl. De skulle gerne lande i næste uge :-)Som "gør det selv" projekt er sværhedsgraden på lodde siden nok lidt træls, cpu'en er en 28 benet, 4x4mm uQFN og den er ikke nem at montere. Men hvis man kan file et firkantet hul i plastikken så er den jo nem at montere i en plastikken fra en LK enhed :-)Hilsen Kim Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts