Hop til indhold
  • 0

Udlæsning af log til Excel til forbrugsmåling

Rasmus Pedersen1354922298
 Share

Spørgsmål

HejJeg er ved at overveje at sætte et IHC sytem op - udover alt det som IHC kan med styring m.v. har jeg brug for en logning af ind- og udgange i forhold til hvor meget tid en lampe eksempelvis har været aktiv, hvor meget regnvand kontra rent vand vi har forbrugt (impulstæller), etc etc.Formålet er at lave en dokumenteret energirapport over hvor meget man kan spare energimæssigt ved eksempelvis at lade sine stikkontakter blive styret i forhold til tilstedeværelse og dvalefunktioner (når man er væk i weekenden eksempelvis). Hvis nogen allerede har lavet et sådan "rapportgenerator" vil det være interessant at høre om det, og hvis ellers det drejer sig om at importere en log ind i Excel, så kan det være at jeg kan fikse et avanceret Excel ark til formålet.Nogen der har nogle erfaringer med det?Mvh Rasmus Pedersen

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Rasmus. Og velkommen til IHC-user.IHC kan mange ting. Desvæære er en af manglerne muligheden for at logge værdier/tællere en af dem. Der er dog nogle alternative muligheder men det kræver en PC eller lign. til at hente og gemme værdierne. Søg lidt i forummet under udvikling.Men bortset fra det så findes der standard timetællere FB som du kan koble på lampeudtag eller andre forbrugssteder. De måler tiden den er on, ikke selve forbruget. Så må du selv regne lidt ;-)Ligeledes er det muligt at lave andre tællere på vand, gas, oliefyr eller hvad det måtte være. Men som sagt er det ikke let at trække disse data ud (til excel).

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det vil være OK at der skal en PC til for at "opdatere" sine forbrugsværdier. Jeg arbejder lidt på en skriv som skal bruges til at "dokumentere" den energimæssige besparelse som den intelligente styring har, og her bliver der i forvejen brug for noget excel-jonglering (det skal jo sættes i relation til en "normaltilstand" hvor et hus laves uden intelligent styring.Jeg søger lidt lidt rundt ;-)Tak for svaret.MvhRasmus

Link til kommentar
Del på andre sites