carsten nørgaard Skrevet October 2, 2011 Rapporter Share Skrevet October 2, 2011 Jeg er igang med et efterhånden ret avanceret program til mit udendørsbelysning, og er i den forbindelse stødt på et problem jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning på. jeg har et 230V inputmodul der får signal fra en pir-føler, men den sætter ikke udgangene og problemet ligger ikke i programmet.Når jeg manuelt sætter indgangen i servicewiev fungerer det fint. Jeg har tjekket at der kommer spænding ind på indgangen, jeg har prøvet at udskifte modulet, flyttet det til en anden datalinie, udskiftet dataforbindelsen, målt at der er 24 v på modulet. og er nu løbet tør for gode ideer. programmæssigt lader det til at fungere, der sker bare itet når der sættes spænding på indgangen.Nogle der har erfaring, eller oplevet lignende problemer som kan give mig nogle gode råd ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 2, 2011 Rapporter Share Besvaret October 2, 2011 Test at dit 230v inputmodul virker. Det kan have defekte indgange: Fjern kablingen, tilfør/påtryk 230V på indgangene en efter en og se om status ændre sig i Viewer. Hvis ikke du kan registrere ændringer kan det selvfølgelig skyldes manglende/dårlig datalinie eller 24V og 0V forbindelse mellem modulet og controlleren.I Visual skal du også lige huske at rette dokumentationen så det rigtige inputmodul passer til den rigtige datalinie. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret October 3, 2011 Rapporter Share Besvaret October 3, 2011 Har du forbundet en NUL til modulet? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
carsten nørgaard Besvaret October 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 3, 2011 ja det har jeg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 4, 2011 Rapporter Share Besvaret October 4, 2011 Prøv at gå systematisk til værks igen.Altså tjek om der er ingen indgange der virker overhovedt, med den placering (datalinie) på controlleren.Flyt modulet til en anden placering (datalinie) på controlleren. Hvis den stadig ikke virker. Så er det formentlig defekt. Kan konstateres ved at afprøve med et andet modul på samme de placeinger (datalinier) på controlleren.Hvis heller ikke de virker tyder det mere på controlleren. Test da om andre moduler virker på de samme placeringer (datalinier) på controlleren.Når du tester/checker så prøv evt. også med nye midlertidige ledninger/kabler. Og vær sikker på modulet er konfigureret til de rigtige datalinier Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts