Hop til indhold

Puls fra IHC til garageportåbner

Share

Recommended Posts

Hej derude,Hvordan kan man få IHC til at aflevere en puls til en garageportåbner? Jeg har talt med et portfirma og fået at vide, at portåbneren "bare" skal have en puls for at åbne/lukke.Jeg har IHC alarm, men har lidt svært ved at indtænke den i ovennævnte sammenhæng: Hvis man eks. har en trådløs IHC sender og vil bruge den for at få IHC til at sende en puls - hvordan kan man så slå alarmen fra fra den position (eks. bil) man har førend porten sættes til at åbne via ovennævnte puls?Er løsningen måske i virkeligheden at køre en løsning fra portfirmaet og så stadig have eks. et IHC kodetastatur ved porten.......?Hvad er Jeres setup - de af Jer der har elport og IHC alarm?Mange hilsener Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej derude' date='Hvordan kan man få IHC til at aflevere en puls til en garageportåbner? Jeg har talt med et portfirma og fået at vide, at portåbneren "bare" skal have en puls for at åbne/lukke.Jeg har IHC alarm, men har lidt svært ved at indtænke den i ovennævnte sammenhæng: Hvis man eks. har en trådløs IHC sender og vil bruge den for at få IHC til at sende en puls - hvordan kan man så slå alarmen fra fra den position (eks. bil) man har førend porten sættes til at åbne via ovennævnte puls?Er løsningen måske i virkeligheden at køre en løsning fra portfirmaet og så stadig have eks. et IHC kodetastatur ved porten.......?Hvad er Jeres setup - de af Jer der har elport og IHC alarm?Mange hilsener Torben[/quote']Det kan sagtens lade sig gøre. Til portstyringen kræver det et potentialfrit kontaktsæt. Det kan f.eks. være et relæ, eller man kan bruge en udgang fra et 400V outputmodul. Alarmen kan også slåes fra med en puls, og hvis jeg forstår dig rigtigt, vil du slå alarmen fra inden porten åbnes på et og samme tryk. Man kan programmere det, så alarmen får en puls først, og porten eksempelvis 1 sek. senere.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg skal få såvel portåbningen samt ICH til at fungere "sammen":Eksempelvis er det jo smart at kunne åbne porten mens man kommer kørende i bilen, men hvordan får jeg lige alarmen slået fra - jo ikke smart alle og enhver vil kunne komme i garagen bare de har senderen fra bilen.Men måske man skal have et kodetastatur indenfor porten, hvor man slår alarmen fra, når porten er åbnet........hvad er jeres ide til funktionalieteten?Skal måske lige tilføje, at vi har dør ind til huset indenfor i garagen med systemlås som en alm. hoveddør.Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg skal få såvel portåbningen samt ICH til at fungere "sammen":Eksempelvis er det jo smart at kunne åbne porten mens man kommer kørende i bilen' date=' men hvordan får jeg lige alarmen slået fra - jo ikke smart alle og enhver vil kunne komme i garagen bare de har senderen fra bilen.Men måske man skal have et kodetastatur indenfor porten, hvor man slår alarmen fra, når porten er åbnet........hvad er jeres ide til funktionalieteten?Skal måske lige tilføje, at vi har dør ind til huset indenfor i garagen med systemlås som en alm. hoveddør.Hilsen Torben[/quote']Selv har jeg et kodetastatur i garagen. Det kræver selvfølgelig, at man enten laver en lang indgangstid på PIR/magneter i garage, eller placerer tastaturet så man ikke går i alarmen først. Hvis man vil bruge et wireless tryk, til at slå alarmen fra, kan man bruge fb. 6.1.01 hvor man skal trykke en rigtig kombination, før man får en puls på udgangen. Så er der da en smule sikkerhed i det, og hvis man bruger den fb. til portstyringen, er der jo mere sikkerhed end med den medfølgende fjernbetjening.
Link til kommentar
Del på andre sites

Selv har jeg et kodetastatur i garagen. Det kræver selvfølgelig' date=' at man enten laver en lang indgangstid på PIR/magneter i garage, eller placerer tastaturet så man ikke går i alarmen først. Hvis man vil bruge et wireless tryk, til at slå alarmen fra, kan man bruge fb. 6.1.01 hvor man skal trykke en rigtig kombination, før man får en puls på udgangen. Så er der da en smule sikkerhed i det, og hvis man bruger den fb. til portstyringen, er der jo mere sikkerhed end med den medfølgende fjernbetjening.[/quote']Hvis jeg eks. anvender fb 6.1.01 med en wireless nøglering hvordan kan jeg bruge selvsamme nøglering til at åbne porten efter alarmen er slået fra....hvilken fb gør jeg det via? jeg vil slå alarm fra og efterfølgende gøre en "handling" for at åbne porten - hvordan gør jeg det?Hilsen Torben
Link til kommentar
Del på andre sites

Træk de 4 tryk ind på de pladser/rækkefølge du ønsker skal deaktivere alarmen i FB 6.1.01.Træk så det tryk du ønsker skal styre noget efter alarmen er deaktiveret ind på en FB 4.1.08.a indgang 2 og lad indgang 1 komme fra alarmen (evt. via en inverter FB hvis ikke du har indikering af alarm OFF men kun ON.)Et tryk kan godt forbindes parralelt til 2 FB på samme tid.Kom også lige i tanke om at man jofint kan anvende den 8 kanals/tast fjernbetjening til alarm frakobling hvis den siddder lettere beskyttet inde i en garage. Så sparer man jo bøvlet med kablingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selv har jeg et kodetastatur i garagen. Det kræver selvfølgelig' date=' at man enten laver en lang indgangstid på PIR/magneter i garage' date=' eller placerer tastaturet så man ikke går i alarmen først. Hvis man vil bruge et wireless tryk, til at slå alarmen fra, kan man bruge fb. 6.1.01 hvor man skal trykke en rigtig kombination, før man får en puls på udgangen. Så er der da en smule sikkerhed i det, og hvis man bruger den fb. til portstyringen, er der jo mere sikkerhed end med den medfølgende fjernbetjening.[/quote'']Hvis jeg eks. anvender fb 6.1.01 med en wireless nøglering hvordan kan jeg bruge selvsamme nøglering til at åbne porten efter alarmen er slået fra....hvilken fb gør jeg det via? jeg vil slå alarm fra og efterfølgende gøre en "handling" for at åbne porten - hvordan gør jeg det?Hilsen Torben
Som Lars skriver, kan du benytte 4.1.08.a.En anden mulighed kunne være at lave kort/lang tryk på alle 4 knapper, og lade 4 korte tryk koble alarmen fra, og bruge et langt tryk til porten. Man burde også kunne lade pulsen fra 6.1.01 koble alarmen fra og starte en timer, som giver porten en puls når den udløber, så man kun behøver at taste "koden" på fjernbetjeningen, og resten så sker automatisk i rigtige rækkefølge.
Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok