Hop til indhold
  • 0

Sekvenshastighed på input modul

BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

LK´s temperaturmåler, fungerer ved at den sender on/off signaler til en indgang på et input 24 modul.Jeg er ved at opfinde en vindmåler, der skal bruges til at lukke et vindue hvis det blæser op.her tænkte jeg på at sætte en reed relæ på og en magnet på akselen fra "propellen" og bruge den til at sende on/off signalerne med til controlleren, og så egentlig bare bruge temperatur sensoren modulet som input, så ved jeg godt, at output er angivet i en temperatur, men det er for så vidt underordnet, bare jeg har en setværdi jeg kan regulere på..men mit egentlige spørgsmål er, hvor hurtigt controlleren kan håndtere indputs, (on/off pr. sek) jeg bliver jo nok under alle omstendigheder nødt til at lave et gear på "propellen"..

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Hej badazzEr ved selv at kigge på noget ligende dog til tælling af pulser fra en elmåler' date=' og har derfor også brug for at vide hvor lange skal pulserne være før IHC kan detektere disse samt hvor lang skal pausen mellem 2 pulser være for at de detekteres som 2 pulser.Fandt du ud af noget til dim opstilling?Jesper[/quote']Nej.. jeg er ikke blevet klogere, men hører gerne fra dig, hvis du finder ud af noget..Mvh Brian
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Før Firmware 2.7 havde inputmodulerne/controlleren svært ved at registrere pulser der var kortere end 30ms. Det går tilsyneladene fint nu.Hvis det bare er et spørgsmål om at registrere x antal pulser (pr. sek eller pr. minut) fra din reed kontakt, så behøver du jo ikke bruge temperatur protokollen. (Den kan man forøvrigt nemt sniffe sig til med en protokol/logik analysator.)Min watmeter FB kan måske give dig inspiration til hvordan du kan lave en vindmåler/tæller der tæller pulser og omsætter det til en given enhed (ms/kwh/L/kg/?) alt efter behov.Toiletrute_med_hukommelse.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Ved du evt. også hvor langt der så skal være mellem 2 pulser for at IHC registrerer det som 2 pulser' date=' er det også 30ms?Jesper[/quote']Nej det ved jeg ikke, men jeg gætter at det er det samme. For pulsen kan jo ligesågodt være "negativ"Det eneste jeg ved er som sagt at med den gamle firmware havde IHC det med en gang i mellem at ikke at ville registrere alle S0 pulserne fra min elmåler. Og de er 30 ms.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hej LarsTak for svaret lige havd jeg havde brug for at vide :) Ved du evt. også hvor langt der så skal være mellem 2 pulser for at IHC registrerer det som 2 pulser' date=' er det også 30ms?Jesper[/quote'] Selvom ihc controlleren skulle være klar til at kunne registrere næste puls efter 30 mSek. Så er det ikke nogen god idé at beregne et system, hvor dette vil kunne ske.IHC er en eventbaseret arkitektur. Dvs programmet til en input eksekverer når input skifter status. Hvis du bombarderer controlleren med 30 msek pulser i en 60 mSek duty cycle, så kan den ikke lave andet end at eksekvere din puls FB. Og den skulle jo også gerne kunne servicere din øvrige elinstallation... :)
Link til kommentar
Del på andre sites