Hop til indhold

IHC antenne og Mpeg2+4

Share

Recommended Posts

Har et par ældre IHC antenne A100 moduler og er lidt i tvivl om de kan videresende alle Yousee's digitale kanaler til tv uden Yousee boks. Jeg hører på naboer uden IHC modtager stort set alle kanaler i super kvalitet uden yousee boks, hvorfor har jeg så kun DR, TV2 og nogle svenske kaneler?Skal mine antenne moduler udskiftes? - Mine analoge kanaler er meget grumset så derfor ville det være rart med et lidt bedre digitalt billede. De fleste af mine tv er med MPEG2 - det vel ok/Jijo

Link til kommentar
Del på andre sites

A100 modulet kan fint vidredistribuere alle almindelige analoge og digitale TV signaler.MPEG2 signalerne udfases se: http://behold.tv2.dk/har-jeg-det-rette-tv-udstyr/mpeg24/?gclid=CPmxgb_vnKsCFUJJ3godihUbsAså du skal have nye TV eller setopbokse der kan modtage MPEG4. Det er formentlig også den slags signaler dine naboer ser. De kan nemlig modtages direkte fra sendemasterne og behøver altså ikke YOUSEE, STOFA, eller anden fællesantenne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis dit analoge signal er dårligt, kan det tyde på det er noget galt med installation. Det kan være svært at konstatere uden en feltstyrkemåler. Her kan du evt. alliere dig med din lokal radio/tv mand. Flere elinstallatører har også en feltstyrkemåler.Helt generelt kræver digital TV ikke nær samme styrke på signalet som analog tv, men til gengæld er det langt mere følsomt over for støj. Det vil sige at digitalt tv ikke har det godt med gamle ikke hf-tætte komponenter (kabler og stik)Det kunne måske også være strømforsyningen (eller evt. modulerne) der er brændt af, så de ikke forstærker længere.Se evt. denne tråd Link

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok