line-web Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Jeg har en magnet kontakt med følgendene diagram:kort_tryk_timer_langt_tryk_konstant.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael lyngby Besvaret September 4, 2011 Rapporter Share Besvaret September 4, 2011 den føler du har er af typen pnp, se om du kan få fat i en af typen npn ihc input er styret af minus og du får en plus ud på den sorte leder, ellers kan du konvertere igennnen et 24 v relæ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Hvordan konventere jeg det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Det kan gøres med en pull down modstand.Og så bruge negativ logik i programmet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Hvor meget vil du mene modstanden skal være på? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Jeg vil mene, at man skal bruge 24V/24mA = 1 kOhm til 24/24 input.Og 24V/3mA = 8 kOhm til 24/3 input. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 hvordan får jeg den til at bruge negativ logik? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 8, 2011 Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 hvordan får jeg den til at bruge negativ logik?Normalt er en indgang ON ved signal.Med en pnp signalgiver, monteret med pull-down modstand, er indgang OFF ved signal. og ON når der ikke er signal.Det er jo lidt omvendt, og kaldes negativ logik.Måske skal signalet vendes inden du bruger den på en FB.Dette kan fx gøres med FB 1.1.04.c. Følg / Invertering. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 Okay nu har jeg sat 1 Kohm modstand på Output af pnp enhedensat den på inputmodulets port 1.01Kan du ikke prøve at lave et program til den? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 8, 2011 Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 Jo.Hvad skal den bruges til? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 8, 2011 Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 Okay nu har jeg sat 1 Kohm modstand på Output af pnp enhedensat den på inputmodulets port 1.01Kan du ikke prøve at lave et program til den?Den skal ikke "bare" sidde på output.Eksempel på pnp -> npn med pull down modstand:styring_af_udv_lys_v2.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 Til at starte med skal den bare aktivere en kip men senere vil jeg have den til postkassen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Hermed invertering af indgang og simpel kip.LineWebPostkasse_Kip.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Okay jeg har koblet det op som du viste modstand over output og Minus,Indtastet dit pogram. men det virker ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Kan du aktivere indgangen med modstanden alene. Uden sinalgiver? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret September 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Nej det virker det ikke til. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 12, 2011 Rapporter Share Besvaret September 12, 2011 Nå – nu fik jeg læst datablad på input modul – det skulle jeg nok have gjort noget før… :SJeg vil godt klage over at der ikke er en elektronik haj der har sagt stop... Input modul 24/24 har internt en pull-up modstand på 1 kOhm og er opgivet til at kunne trække max 33 ohm på indgangen.Men 33 ohm pull-down modstand giver en alt for høj strøm til din signalgiver.Du kan således enten lave det med et overdragerelæ, som allerede foreslået.Eller du kan bruge et 24/3 inputmodul. Dette er opgivet til at kunne trække max 300 ohm.Hvis du fx vælger 270 ohm:24V / 270 ohm = 89 mA.Det skal du selvfølgelig lige sikre dig at signalgiver kan trække.24V * 89 mA = 2,136 W.Jeg ville nok vælge en 5W modstand. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
line-web
Jeg har en magnet kontakt med følgendene diagram:kort_tryk_timer_langt_tryk_konstant.zip
Link til kommentar
Del på andre sites
16 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts