perhansen Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Hej Jeg har en fire-tonet sirene som jeg gerne vil have på min ihc. (en tone til tyverialarm, en til røgalarm og en til dørklokke)Problemet er bare at sirenen er minus styret, med fælles plus. Hvor ihc jo sender plus ud på deres udgange med fælles minus. Jeg fandt på et tidspunkt en hjemmeside om en gut der havde lavet et print med nogle transistorer som gjorde at sådan en sirene kunne styres via ihc. Er der nogen der kender til hvordan sådan et print kan laves?Jeg vil ikke til at have relæer i tavlen til at styre sirenen. Jeg har overdragsrelæer nok siddende fra min tyverialarm :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
michael lyngby Besvaret August 13, 2011 Rapporter Share Besvaret August 13, 2011 du ku også bruge et halvt 230 output modul også lægge en minus på fælles klemmen istedet for en fase Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret August 15, 2011 Rapporter Share Besvaret August 15, 2011 Hej Jeg har en fire-tonet sirene som jeg gerne vil have på min ihc. (en tone til tyverialarm' date=' en til røgalarm og en til dørklokke)Problemet er bare at sirenen er minus styret, med fælles plus. Hvor ihc jo sender plus ud på deres udgange med fælles minus. Jeg fandt på et tidspunkt en hjemmeside om en gut der havde lavet et print med nogle transistorer som gjorde at sådan en sirene kunne styres via ihc. Er der nogen der kender til hvordan sådan et print kan laves?Jeg vil ikke til at have relæer i tavlen til at styre sirenen. Jeg har overdragsrelæer nok siddende fra min tyverialarm :-)[/quote']Ja ligesom Zymex' led:http://www.ihc-user.dk/forum/generelt/teknik/plus/minus-konventeringvh Bjarne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
perhansen Besvaret August 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 15, 2011 Hej Jeg har en fire-tonet sirene som jeg gerne vil have på min ihc. (en tone til tyverialarm' date=' en til røgalarm og en til dørklokke)Problemet er bare at sirenen er minus styret' date=' med fælles plus. Hvor ihc jo sender plus ud på deres udgange med fælles minus. Jeg fandt på et tidspunkt en hjemmeside om en gut der havde lavet et print med nogle transistorer som gjorde at sådan en sirene kunne styres via ihc. Er der nogen der kender til hvordan sådan et print kan laves?Jeg vil ikke til at have relæer i tavlen til at styre sirenen. Jeg har overdragsrelæer nok siddende fra min tyverialarm :-)[/quote'']Ja ligesom Zymex' led:http://www.ihc-user.dk/forum/generelt/teknik/plus/minus-konventeringvh BjarneSuper. Tak Bjarne. Det må være den med transistoren jeg har set et sted. Så er spørgsmålet bare, hvilke transistorer der skal bruge. Nogen idéer?Tak til dig også mlyngby. Den med 230v outputtet burde jeg selv havde tænkt på, da jeg har lavet det ved en kunde for nogle år siden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret August 17, 2011 Rapporter Share Besvaret August 17, 2011 Jeg er bare lidt nysgerrig...Kan man få lov at høre hvor du har den sirene fra, og hvad det er for en? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts