Hop til indhold
  • 0

Styring af UNI Dimmer 400SA

Michael Hoppe
 Share

Spørgsmål

Hej drenge Jeg har prøvet flere funktionsblokke men ingen gør helt som jeg gerne vil..Ønsket er en FB. der kan aktivere min dimmer på Pir ( Servodan minilux) og tryk (IHC tryk) med variabel tid på lys tændt. Samt scenarier der kan styres via ugeur i controller.Altså dimmer tænder på pir den tid lyset skal være tændt er fra der ikke længere er bevægelse i rummet til dimmeren slukker, det skal også være muligt at kunne skrue op og ned for lys styrken i mens lyset er tændt via tryk. Derud over er ønsket at de to scenarier skal aktiveres af PIR styret af et ur. (Altså skal lyset tænde på 100% fra klokken 0700 til 2230 derefter skal lyset tænde på scenarier 2 måske 40%) sidst men ikke mindst skal det hele styret af et skumringsrelæ. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det ER og bliver desværre bare noget humbug med de fortrådede dimmer til disse fancy funktioner :( Men når det nu er en sådan du har, så synes jeg det nemmeste ville være at oplåse FB "1.2.02.a." (Fortrådet dimmer 1- og 2 tast, med statusindikering og mulighed for PIR styring).Og så udbygge den med et par indgange til at skifte dens indstilling "PIR skal tænde dimmer på = ...".Så kan du, via ugeur, få den til at tænde på ønsket lysstyrke. (memory 1/memory 2).

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det vil ikke være nemmere med wireless - bare bedre.Problemet med den fortrådet er, at den ikke har nogen status tilbagemelding om den er slukket eller tændt.Der er så lavet en FB som måler hvor længe du trykker og derudfra holder styr på og "gætter" om dimmer er tændt eller slukket.MEN - når man laver tryk, som ligger lige på grænsen (ca 300 mSek) af om det er kort/lang tryk, så går det ud af synk. Og så har man problemos...Nu har jeg lige læst dit indlæg igen.... :) Nu, hvor du ønsker at tænde dimmer via scenarie/memory, så kan det nok godt lade sig gøre at lave noget brugbart.Men kun hvis du har sluk klemmen monteret.Og ikke via FB 1.2.02.a. Efter min erfaring så er det dømt til at mislykkes pga det synk problem...

Link til kommentar
Del på andre sites