Hop til indhold
  • 0

Fejlinstallation eller -programmering

janpolsen
 Share

Spørgsmål

HejJeg bruger V8Camaros super-lækre alarmblok med 20 magnetkontakter og log over de fem seneste alarmer, så jeg starter med at antage, at der ikke er tale om nogen form for fejlprogrammering ;).Vi har 14 magnetkontakter og de 13 af dem virker upåklageligt sammen med programmeringen. Når den 14. magnetkontakt bliver brudt, så viser serviceviewet, at hele 4 magnetkontakter går på OFF.post-608-13549256659608.jpg20110721_v1_21.vis.zip[/attachment]

post-3605-13549257486883_thumb.png

20110721_v1_21.vis.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg prøver at holde tungen lige i munden her, så jeg håber jeg får afprøvet de rigtige ting.Hvis jeg i Serviceview'et sætter magnetkontakten i "Magnetkontakt - Værelse (Annabella)" til OFF, så er det den og kun den der går OFF.Hvis jeg fysisk åbner det vindue, så går følgende magnetkontakter OFF i Serviceview:"Magnetkontakt - Værelse (Annabella) - vindue""Magnetkontakt - Bad (lille) - vindue""Magnetkontakt - Stue - dør""Magnetkontakt - Soveværelse - vindue"Jeg prøvede at bytte rundt på indgangene for henholdsvis:"Magnetkontakt - Værelse (Annabella) - vindue""Magnetkontakt - Køkken - vindue" (bemærk denne var ikke en del af ovenstående fire)Det ændrede dog ikke på resultatet og først når jeg åbnede det fysiske vindue i "Værelse (Annabella)" gik de fire magentkontakter OFF. Dette er altså til trods for, at den havde fået en ny indgang (køkkenvinduet).Kan der konkluderes noget ud fra det?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det lyder som en fortrådningsfejl - ud din beskrivelse vil jeg mene at de 3 magnetkontakter:"Magnetkontakt - Bad (lille) - vindue""Magnetkontakt - Stue - dør""Magnetkontakt - Soveværelse - vindue"ikke får 0V direkte, men igennem kontaktsættet på "Magnetkontakt - Værelse (Annabella) - vindue".Dvs. at du skal lede der hvor de 3 burde få 0V og kontrollere at de er monteret korrekt. Det kan godt være i tavlen, men eftersom du har byttet rundt på indgangene er det højst sandsynlig i en samledåse, hvor alle 4 signaler passerer igennem. OV ledningerne fra 3 andre steder, er nok blevet samlet med signalledningen fra "Magnetkontakt - Værelse (Annabella) - vindue" i stedet for 0V ledningen der går til tavlen.Håber at dette kan hjælpe - skriv gerne hvad du når frem til.

Link til kommentar
Del på andre sites