Hop til indhold

Programmeringshjælp mod betaling!!

Recommended Posts

Jeg er en normalt rimelig PC litterær person og har programmeret Philips Pronto fjernbetjeninger i flere år, men jeg kan ikke få min hjerne til at forstå programmeringen af IHC generelt.Jeg har kablet hele mit system op og alt ser ud til at virke (Jeg har ikke fundet ud af om man kan se ud af IHC Visual/Service View, om de kablede elementer virker eller ej. Wireless er nem nok men ikke de kablede, har jeg misset noget?). Jeg har et mix af kablede og wireless elementer og har foreløbigt lavet en hel standard programmering hvor jeg kan tænde og slukke lyset, men nu vil jeg gerne lave scenarier, styring via mørke og sol sensor, PIR, hjemme simulering o.s.v. alt det sjove….. Og jeg kan ikke se lyset, lort.Er der en der kan det her der bo i nærheden af Karup og som mod betaling vil give mig et par lektioner i programmering af IHC så kontakt mig venligst jeg er ved at gå amok.Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for de pæne ord, det håber jeg også..Hvad mener du med test program? Jeg kører selvfølgelig simulering i IHC control men er det noget andet du mener?By the way. Hvordan finder jeg ud af om min røgalarm virker? Jeg kan ikke få min ”interne lydgiver” til at sige et kvæk, hvorfor ikke?? (jeg har prøvet at sætte den til On i service view, ingenting sker!?).Tak fordi du tager dig tid til mine ynkelige spørgsmål.Per

Link til kommentar
Del på andre sites

med test, mener jeg, start et nyt program, leg lidt med funktioner, sæt programmet i simulering og se hvad der sker, om det du har lavet virker eller ej, learning by doing, IHC´en kan mange ting, det er kun din fantasi der begrænser den.jeg har selv brugt flere år på det, gennem mit job som elektriker og nu tekniker.ang. din lydgiver.det er lidt svært at sige når man ikke har set din installation, som sikkert er rigtig.det kan være der ikke er spænding ud til den, et brud på kablet, eller en svipser i programmet.til sidst.det er det mindste, vi er her alle for at hjælpe hinanden, på dette forum.jeg prøver da..;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 1 month later...

HejsaJeg kunne heller ikke få mine røgalarmer til at virke i starten, men da jeg så fik fat i en programmeringsenhed til dem, kunne jeg få dem til at virke ;)Jeg har arbejdet med IHC i 6 år, og laver stortset ikke andet mere, så jeg kan formentlig godt hjælpe dig i gang med det. Det er bare MEGET nemmere at vise folk hvordan man gør, end det er at forklare via beskeder eller tlf hvordan man gør.Det er vel ikke sådan at du bor på Djursland? - Så kunne jeg nemt komme forbi og vise dig hvordan man gør ;)/Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok