Hop til indhold
  • 0

Forslag til forgang

Nielz
 Share

Spørgsmål

Jeg er lige blevet færdig med min forgang. Jeg vil gerne have lavet et program der tænder mine 2stk 7watt 230volt led spot langsomt op, når man trykker på ringtrykket og som slukker selv efter et par min. Dertil har jeg et ø80 wireless lampeudtag.Det svære bliver så, at i det meste af mit hus, har jeg pir til at tænde noget af lyset og pir´erne kunne jeg godt tænke mig til at detektere hvad rum der er mennesker i og blinke 2 gange med lyset når der trykkes på ringtrykket og kun i de rum der er folk i.Klokken skal være slået fra kl. 20.00-06.00. pga. af barnet sovet.Er der nogle der har andre ideér til fb i forgang og til ringklokke, så hører jeg gerne. B) I min forgang har jeg også svagstrømstryk 4 slutte/2 led og en pir sensor.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Jeg er lige blevet færdig med min forgang. Jeg vil gerne have lavet et program der tænder mine 2stk 7watt 230volt led spot langsomt op' date=' når man trykker på ringtrykket og som slukker selv efter et par min. Dertil har jeg et ø80 wireless lampeudtag.[/quote']Når du har wireless dimmer klares rimelig nemt ved at sætte "ramp" tiden til 2 min.
Det svære bliver så, at i det meste af mit hus, har jeg pir til at tænde noget af lyset og pir´erne kunne jeg godt tænke mig til at detektere hvad rum der er mennesker i og blinke 2 gange med lyset når der trykkes på ringtrykket og kun i de rum der er folk i.Klokken skal være slået fra kl. 20.00-06.00. pga. af barnet sovet.
LK´s Standardhus FB har ringeklokke indgang. Så det nemmeste er nok at bruge dem. Alternativ søg i forummet da jeg mener at huske der har været lavet en tilsvarende "løs" ringeklokke FB.En måde at lave det på kunne være at indsætte en betinget blok mellem ringetryk udgangen og de indgange som skal trigges. Denne betinget blok skal/kan så bare styres af ur, PIR eller hvad man nu ønske. Egentlig ganske nemt ;)
Er der nogle der har andre ideér til fb i forgang og til ringklokke, så hører jeg gerne. B) I min forgang har jeg også svagstrømstryk 4 slutte/2 led og en pir sensor.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg er lige blevet færdig med min forgang. Jeg vil gerne have lavet et program der tænder mine 2stk 7watt 230volt led spot langsomt op' date=' når man trykker på ringtrykket og som slukker selv efter et par min. Dertil har jeg et ø80 wireless lampeudtag.Det svære bliver så, at i det meste af mit hus, har jeg pir til at tænde noget af lyset og pir´erne kunne jeg godt tænke mig til at detektere hvad rum der er mennesker i og blinke 2 gange med lyset når der trykkes på ringtrykket og kun i de rum der er folk i.Klokken skal være slået fra kl. 20.00-06.00. pga. af barnet sovet.Er der nogle der har andre ideér til fb i forgang og til ringklokke, så hører jeg gerne. B) I min forgang har jeg også svagstrømstryk 4 slutte/2 led og en pir sensor.[/quote']Har du allerede 2x7W LED på den dimmer? Fordi det kan godt blive problematisk for dimmeren at slukke for så lav en belastning...Hvis det er idéer til andre funktioner for ringeklokke du efterspørger, så vil jeg foreslå at ringeklokke kun ringer hvis huset har status for at der er nogen hjemme.Så ved den "nysgerrige" ikke om der ikke er nogen hjemme når døren ikke åbnes. Nå nu ringeklokken ser ud til ikke at fungere... :P
Link til kommentar
Del på andre sites