Hop til indhold
  • 0

Kodetastatur og lystænding?

Søren1354922216
 Share

Spørgsmål

Hej Usres.Jeg har 2 stk. kodetastatur. Et ved bryggersdøren og et ved fyrrumsdøren.Hvis jeg nu montere det, som vist i LK´s diagram, kan man så godt få det til at tænde bryggerslyset, hvis man bruger det tastatur ved bryggerset, og lyset i fyrrummet, hvis man bruger det ved fyrrummet.Eller skal det så monteres på en anden måde?Mvh. Søren.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej SørenHvis du monterer efter deres diagram, kan du ikke se forskel på hvilket tastatur der bliver tastet på, kun hvilken kode.Så hvis du kun bruger en til to koder, kan du lave lidt fikserier med hvad plads nummer koderne får, og på den måde regne ud hvilket tastatur der bruges... Men den nemme måde, er at dedikere 3 indgange til hvert tastatur.På tastaturet er der udgang 1, 2 og 3, og det er dem der giver signal ind om at nogen taster rigtig kode.Hvis du så fører signalet ind fra alle tastaturerne til de rigtige indgange i funktionsblokken, vil det stadig virke som alt, men du kan så også registrere hvilket tastatur der bruges, og føre disse signaler ind i en anden funktionsblok.Var det alt for indviklet, så jeg skal lave et eksempel?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hej Usres.Jeg har 2 stk. kodetastatur. Et ved bryggersdøren og et ved fyrrumsdøren.Hvis jeg nu montere det' date=' som vist i LK´s diagram, kan man så godt få det til at tænde bryggerslyset, hvis man bruger det tastatur ved bryggerset, og lyset i fyrrummet, hvis man bruger det ved fyrrummet.Eller skal det så monteres på en anden måde?Mvh. Søren.[/quote']Hvis det skal bruges til at tænde lyset når du slår alarmen fra, kan det måske laves på andre måder, afhængig af din installation. Jeg har et lignende scenarie med 2 tastaturer og 2 adgangsveje til huset. For at bestemme hvilken vej jeg kommer ind, har jeg brugt magnetkontakten i entrédøren i programmeringen. Har lavet det sådan at magnetkontakten starter en timer når entrédøren bliver åbnet, hvis alarmen er tilkoblet, som "spærrer" for at velkomstlyset tænder i min garage og bryggers (det er ikke nødvendigt når jeg kommer ind via min entré) når der er mørkt udenfor. Når jeg derimod bruger tastaturet i garagen, tænder både garage, bryggers og entré..
Link til kommentar
Del på andre sites