Hop til indhold
  • 0

2.7.144

DennisS
 Share

Spørgsmål

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ja den har ligget der nogle dage, og LK har også annonceret at der er en ny Visual på vej, med bl.a. ny håndtering af linkede wireless moduler. De skriver endda at man kan hente en update til den nuværende visual, men den har jeg ikke kunnet findeDet havde klædt LK om de havde skrevet hvad der gør den den nye Firmware attraktiv

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nå så har jeg også haft tid til at opgradere til 2.7.144. Jeg har ventet lidt for at se om ikke der kom en beskrivelse af ændringerne og/eller reaktioner på opgraderingerne.Belært af erfaringerne herindefra ville jeg for at være helt sikker på min opgrade gik problemfrit så jeg lagde derfor et tomt program i controlleren inden opgradering. Opgradeingen gik fint og efter genindlæsning af min bakckup (som jeg tog lige inden jeg gik igang) var der desværre ikke liv i ret mange stikkontakter og alle tællerværdier var resat til nul ! Væk er et års registrering/timetællere på alle lamper/forbrugssteder/måler mm. ! ØV :-( Det skyldes at "kørselsværdier" som ind/udlæses ved upload af programmet jo ikke fandtes pga det tomme program. Så om en stikkontakt var ON eller OFF viste controlleren jo ikke. Den startede jo bare fra "scratch".Moralen er: Forsøg altid med en alm. opgrade først, og hvis det ikke vil, ja så må man huske at notere sig alle tællerværdier/status mm inden man lægger det tomme program ind og forsøger.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Så vidt jeg er informeret' date=' skyldes den nye firmware, at LK har opdateret controllerne med bl.a. mere ram.[/quote']Ja så er der da ingen grund til at bevæge sig ud i den oplevelseP.S. Hvor er det her forum software noget l...t Klikkede på det de kalder en "Boardkode", som vi andrer kalde en Smiley. Men intet sker, der hvor jeg taster, men så vidt jeg husker kommer det med i indlægget. Det må være WYSINWYG= What You Se Is Not What You GetHar forøvrigt adskillige gange mistet hele indlægget ved noget Session Timeout
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nej ingen umiddelbare ændringer at spore - endnu.Kan have en idé om at det er noget med de "memory leaks" som er i firmwaren der åbenbart på en eller anden måde trigger en intern watchdog som så resette controlleren, hvis den er på vej i hegnet.Der er flere der har haft problemer med programmer med mange tællere som så kunne få controlleren til at genstarte umotiveret. Min genstarter ca. 1 gang pr. måned, så det bliver spændende at se om der kommer til at gå længere tid nu.Så ja på en eller anden måde har det (måske) noget med V8Camaro´s udmelding om RAM at gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Nej ingen umiddelbare ændringer at spore - endnu.Kan have en idé om at det er noget med de "memory leaks" som er i firmwaren der åbenbart på en eller anden måde trigger en intern watchdog som så resette controlleren' date=' hvis den er på vej i hegnet.Der er flere der har haft problemer med programmer med mange tællere som så kunne få controlleren til at genstarte umotiveret. Min genstarter ca. 1 gang pr. måned, så det bliver spændende at se om der kommer til at gå længere tid nu.Så ja på en eller anden måde har det (måske) noget med V8Camaro´s udmelding om RAM at gøre.[/quote']Nu er det fra LK, at jeg har fået at vide at der er kommet ny controller med mere ram, og at det er derfor der er kommet ny firmware, så mon ikke der er noget om snakken. ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
dvs man har ikke behov for at opgradere el?
Der sidder rigtig mange controllere rundt omkring i landet hos hr. og fru Jensen, som aldrig bliver opdateret da de intet aner om emnet, så med mindre man har nogle problemer, er det ikke strengt nødvendigt. Hermed ikke sagt at det ikke er en god idé. Jeg opdaterer altid selv min controller, når der er ny firmware, men det er jo også nemt når selv man kan.
Link til kommentar
Del på andre sites