Hop til indhold

Solar vs. webbutik.

Recommended Posts

Uanset hvad du kikker efter (elektronik, vvs, tøj og sko, you name it), så vil der ALTID være et sted på nettet hvor du kan købe det billigere. Det skyldes først og fremmest at de fleste netbutikker idag oftest IKKE har eget lager, men benytter producentens og dermed stort set ingen omkostninger har. Eller springer et led i fødekæden over (grossisten). Derfor kan de sælge ting billigere en en "almindelig forretning". I praksis ligger netbutikkerne som www.billigihc.dk faktisk på linie eller under installatørens indkøbspris.Til orientering ligger avance procenten på EL & VVS artikler ofte på 40% hos installatører og IT/PC udstyr omkring 15%.

Link til kommentar
Del på andre sites

du har så ret lars, ydermere får installatøren leveret om natten, han skal uddanne sine folk til at være i front hele tiden, han leverer også en service som internetbutikker ikke kan/gør, og der er også en tryghed i at hvis der sker noget med produktet (LK) får han det ombyttet hurtigere en internet butikken.det er vel fair at man giver lidt ekstra for varen og tilgengæld får service og tryghed.på internettet skal du selv sende varen tilbage, vente lang tid på at der sker noget, måske forsvinder pakken i posten. ja det er billigt nu & her, men i det lange løb....

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Thomas så rigtig er inde på koster service mm jo noget.Om 40% er meget eller lidt skal jeg ikke kunne sige. Ved bare at jeg også giver mange % mere for en øl på værtshus end hos aldi, fakta, netto eller sågar brugsen. Men sådan er det jo med al forretning - det drives af avance og der er kun os forbrugere til at betale ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

lidt ekstra for varen
er det så 40% :ohmy: Det synes jeg måske er lidt rigeligt' date=' nå jeg fik at vide inden, at jeg kunne få varene til en go´pris gennem ham/installatøren[/quote']når du er i bilka, fakta osv betaler du op til 70% mere end de giver for varen.og det gør vi uden at blinke.en ny bil giver de fleste også for meget for.. eller...tænk på hvad du får i sidste ende, ikke nu & her.du vil ikke betale for service og dygtige elektrikere, men når lokummet brænder hvad så.skal de tage 2500 i vagt tillæg..det er en diskussion hvor vi aldrig bliver enige, men man får hvad man betaler for, hverken mere eller mindre.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Giver Thomas ret...Det er det samme med hvidevare. Dem kan man også købe billigere i El-giganten, punk1 osv. Men hvad så når det går i stykke efter 6 måneder?Så skal du selv ud med det og undvære det til det bliver lavet..Her kommer elektrikeren jo og henter det, og har et nyt med.. Så det kan jo være værd at betale for, afhængi af hvor meget man har i fryseren ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Giver Thomas ret...Det er det samme med hvidevare. Dem kan man også købe billigere i El-giganten' date=' punk1 osv. Men hvad så når det går i stykke efter 6 måneder?Så skal du selv ud med det og undvære det til det bliver lavet..Her kommer elektrikeren jo og henter det, og har et nyt med.. Så det kan jo være værd at betale for, afhængi af hvor meget man har i fryseren ;)[/quote']Hvad er det for noget sludder!!Hvis du har købt en Miele/Electrolux/Bosch/XXXX i EL Giganten, så ringer man bare til et specifikt nummer (kan ikke huske det i hovedet, men opgiver det gerne), så kommer der en venlig mand ud på garantien, og det er ikke fra EL giganten, men fra leverandøren. Leverandørerne er fuldstændig ligeglade om det er leveret via EL Giganten, Køle Møller eller en lokal elektrikker.Og så skriver du: Her kommer elektrikeren jo og henter det, og har et nyt med..Det var dog det mest fordrukne sludder. Mener du virkelig at hvis du har købt din kummefryser hos din elektikker, så kommer han med en ny dybfryser, hvis den du har, er gået i stykker!!!!
Link til kommentar
Del på andre sites

kunne være installatøren kom med en midlertidig låne fryser indtil anden løsning er fundet/lavet. det er jo en del af den service pakke man giver lidt ekstra for.den ordningen er ikke helt ukendt i det jydske.el giganten er sikkert ispinde kold, men der betaler man heller ikke for servicen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var jeg nok lidt "kvik" i mit sidste indlæg, men det ændrer ikke ved at proceduren normalt foregår på en anden måde.Det er for det meste således, at på tunge hvidevarer, er det en del af "aftalen" mellem udsalgsstedet og distributøren, at kunden ikke skal bringe varen tilbage til udsalgsstedet, for at få foretaget en rep. under reklamtionsretten/garantien. Der kører der en teknikker ud, bestilt af distributøren, som sørger for reperation på stedet. Skulle det vise sig at rep. er umulig, sørger distributøren for en ombytning.Det vil meget sjældent ske at at man bringer "tunge" hvidevarer til værkstedet for reperation, det er slet ikke rentabelt og alt for dyrt i håndteringJeg ved godt at der er (meget billige) mærker der ikke tilbyder dette, men så har man jo selv valgt

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok