Steven Laursen Skrevet February 3, 2008 Rapporter Share Skrevet February 3, 2008 Hvor kan man downloade firmware til den gamle TermIHC Controller? Jeg har pt. version 5.02. Tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Jeg tror ikke der er noget nyere end den version, faktisk kan jeg kun finde V4.02Hvis du vil ha' en nyere, bør du nok skrive til LK og høre om der er en nyere, men eftersom controlleren er udgået, tror jeg ikke de laver nye firmware til den mere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 der er ingen firmware mere, termihc er udgået.er der problemer? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Når jeg ser i TermIHC manuallen er det den del flere menu punkter i Servicemneu end jeg får frem i min controller. Især savner jeg "Tvangsaktivering af indgang" til brug for test. Manuallen refererer til firmware version 6.xx. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Så synes jeg du skal skrive en e-mail til kundeservice@lk.dk (find et beskrivende emne, f.eks TermIHC Firmware) eller ringe til dem, jeg mener nummeret er 44 20 72 00, men jeg kan ikke kontrollere det, da deres kontakt side ikke virker lige i øjeblikket... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Nu får jeg jo lige set at Firmware følger med FirmwareLoader ;)Jeg har vedhæftet V6.0 [file name=TermIHC_Firmware_DK_0_0_6_0.zip size=181631]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/TermIHC_Firmware_DK_0_0_6_0.zip[/file]TermIHC_Firmware_DK_0_0_6_0.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Fint. Jeg går ud fra at det er version 6.0. Kan du også give mig en link til Firmware-loaderen? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Jakob Bruun skrev:Nu får jeg jo lige set at Firmware følger med FirmwareLoader ;)Jeg har vedhæftet V6.0 [file name=TermIHC_Firmware_DK_0_0_6_0.zip size=181631]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/TermIHC_Firmware_DK_0_0_6_0.zip[/file]fandt du den ved LK??? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Det er lidt underligt, for man skal gå ind under Visual 1 for at finde en FirmwareLoader der virker både til TermIHC og Visual 1...Her er linket til FirmwareLoaderen, husk at tage backup af dit projekt inden du opdaterer, og FirmwareLoaderen kan lave backup af den nuværende Firmware, så det er nok også en meget god idé at gøre.http://www.lk.dk/public/download/software/IHCFirmwareloader.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Jakob Bruun skrev:Det er lidt underligt, for man skal gå ind under Visual 1 for at finde en FirmwareLoader der virker både til TermIHC og Visual 1...Her er linket til FirmwareLoaderen, husk at tage backup af dit projekt inden du opdaterer, og FirmwareLoaderen kan lave backup af den nuværende Firmware, så det er nok også en meget god idé at gøre.http://www.lk.dk/public/download/software/IHCFirmwareloader.zipså det er derfor jeg ikke kunne finde den.smart af LK..men mange tak jakob. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 Jeg tør næsten væde med at LK ikke selv kan finde den :)Men det havde nu været en meget god idé at lægge den begge steder Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 6, 2008 Firmwareloaderen får ikke forbindelse til controlleren. Jeg har prøvet både med COM1 og COM3, uden held. Når jeg starter TermIHC programmer får det fintforbindelse?Der sider et RJ12 stik et andet sted på controlleren hvor der står RS232. Det kunne godt ligne et 'service-stik'. Er det det som skal bruges til firmware-loaderen, og hvordan er så benforbindelsen?På forhånd tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 6, 2008 Rapporter Share Besvaret February 6, 2008 Det er via RS232-porten det skal gøres..Du bruger vel ikke en USB-konverter? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 7, 2008 Nej jeg bruger en god gammeldags serielport :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 7, 2008 Rapporter Share Besvaret February 7, 2008 Hmm så ved jeg ikke lige hvad der kan være galt..Men du kan godt få forbindelse og programmere i den? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 7, 2008 Rapporter Share Besvaret February 7, 2008 hvilket styresystem bruger du??XP eller windåse 98 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 7, 2008 Jeg kører Windows XP Pro, US. Der er to RS232 porte på controlleren. Den ene med et DB9 stik (på forsiden) og den anden med et RJ12 stik (på oversiden). Er der forskeld på dem? Kan det tænkes at firmware loaderen kun virker på RJ12 stikket medens TermIHC kører via DB9 stikket? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 7, 2008 Rapporter Share Besvaret February 7, 2008 Det lyder mere som om du kigget på både VoiceModem og Controller :sEr din controller ikke på denne side:http://latterligt.dk/ihc/cont.php Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 8, 2008 Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 steven@jslaursen.dk skrev:Jeg kører Windows XP Pro, US. Der er to RS232 porte på controlleren. Den ene med et DB9 stik (på forsiden) og den anden med et RJ12 stik (på oversiden). Er der forskeld på dem? Kan det tænkes at firmware loaderen kun virker på RJ12 stikket medens TermIHC kører via DB9 stikket?al data, køres igennem, sub-d stikket på fronten.vær opmærksom på at hvis du har XP og kører termIHC, kan give kompatibilitet´s problemer.term virker allerbedst på win 95. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 Nej ikke helt. Den ser sådan her ud: http://www.jslaursen.dk/ihc.jpg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 8, 2008 Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 der er lidt server problemer med billedet..kan du ikke uploade den via denne side Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 Som I kan på billedet er det 2 RS323 porte: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Steven Laursen Besvaret February 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 [img size=480]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/ctrl.jpg Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 8, 2008 Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 det er den i front, du skal bruge.har du en pc med win 98 eller 95 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren B Besvaret February 8, 2008 Rapporter Share Besvaret February 8, 2008 Jeg synes ikke lige jeg kan se hvordan man loader den "nye" firmware, er der nogen der kan hjælpe med en step by step guide.Søren Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts