Hop til indhold
  • 0

Nu går det da helt galt

MIchael Bach
 Share

Spørgsmål

Har haft en del problemer på det sidste med min crontroller kontra mine wireless dimmere, hvor de pludselig ikke kan slukke og det går helt galt.Nu er det så helt hen i skoven, nu ville den slet ikke registrer mit tryk og kunne ikke få den til at slukke eller noget som helst. Hvortil min fustration betød jeg trykkede 100 gange (overdrivelse) på knappen, og så begyndte den gudhjælpemig at tænde og slukke nogle andre lysdæmpere, som slet ikke er kodet på den knap, eller enkeltvis, men som er en del af et helt andet scenarie.Er der nogen af jer der har en god ide til hvad jeg kan prøve. Har prøvet at unlinke dem og uploade et tomt program i controlleren, hvorefter jeg har genuploaded og linket mine dimmere. Det er alle ø80 dimmere.Håber der er nogen der har en god ide, fruen er "rimelig" frusteret over dette./Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Begge benytter 868Mhz båndet. Så det er da muligt de forstyrer hinanden.Det er dog ikke ret tit termostatsensorene sender signal. Kun når temp. ændre sig og kommer over/under setpunkt. Og så selvfølgelig ved ved powerup, hvor de tilmelder sig styreenheden. Styreboksen checker vist løbende/periodisk efter nye sensorer, så det da værd at prøve.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du skriver at du "Har prøvet at unlinke dem og uploade et tomt program i controlleren, hvorefter jeg har genuploaded og linket mine dimmere", men har du også prøvet at resette dine wireless produkter fuldstændigt ?Hvis ikke vil jeg foreslå dig at prøve det fordi det tilsyneladende skulle bringe produkterne tilbage til fabriksindstilling. Produkterne resettes, hvis jeg husker rigtigt, ved at holde programmeringsknappen inde indtil den først lyser rødt og derefter grønt.

Link til kommentar
Del på andre sites