Hop til indhold

Gammelt anlæg

Recommended Posts

HejJeg var fremme i skoene og fik installeret IHC i 1995. Jeg lavede selv rigtig meget af elarbejdet i huset efter anvisninger. Jeg har ikke synderlig forstand på el og elektronik. Mit anlæg er omfattende og jeg kunne godt tænke mig at få ideer til bedre udnyttelse generelt til mere end blot kip funktionen.Jeg har bl.a. et modem, input 230 V og output 24 V, som jeg slet ikke bruger. Controlleren kører DOS og TermIHC v/1.3c - kan jeg opgradere? Hvad er prisen for det?VenligstJens

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan opgradere til en V2 ved at købe en ny controller.Det koster ca. 4800 kr med viewer, og 2900 uden viewer.Derudover koster det en del timer i at programmere det hele forfra, for der findes ikke noget konverteringssoftware fra TermIHC eller 1.32 til den nye controller.Men herinde kan du jo få hjælp til at lære hvordan man gør ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen,ok, tak - det er altså prisen for opgradering.:unsure: Det ved jeg ikke rigtig om jeg vil gøre - er der et link til artikel eller lignende, som beskriver, hvad jeg i givet fald har ud af at opgradere?Har I idéer til bedre udnyttelse af mit anlæg?Lige en praktisk ting - jeg har to IHC PIR liggende som jeg gerne vil bruge nu her. Er der en som gider fortælle mig i pap, hvordan jeg tilslutter den. Ledninger til og fra, tilslutning til hvilket modul etc.Sorry, lidt lavpraktisk, men det er længe siden jeg har været sporet ind på det her og jeg skal vide det nu i forbindelse med ombygning.VenligstJens

Link til kommentar
Del på andre sites

PleaseDet haster ... mureren kommer i morgen. 1)Lige en praktisk ting - jeg har to IHC PIR liggende som jeg gerne vil bruge nu her. Er der en som gider fortælle mig i pap, hvordan jeg tilslutter den. Ledninger til og fra, tilslutning til hvilket modul etc.2) Må svagstrømsledningerne samles undervejs med samlemuffe=Sorry, lidt lavpraktisk, men det er længe siden jeg har været sporet ind på det her og jeg skal vide det nu i forbindelse med ombygning.

Link til kommentar
Del på andre sites

du har kun fordele ved en opgradering, der kan ingen tvivl være, termihc er død, der bliver ikke lavet mere til den, brug pengene du vil kun blive gladere. 1) jeg har vedhæftet en fil over pir, ved ikke om det er den du har.2)jeg ville ikke gøre det, det er aldrig en god løsning.bare kablet et andet sted, hvor den kan nå, og træk en ny. [file name=Fuga_PIR_24v.pdf size=1855293]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Fuga_PIR_24v.pdf[/file]

Fuga_PIR_24v.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok