Jens Hansen Skrevet February 2, 2008 Rapporter Share Skrevet February 2, 2008 HejJeg var fremme i skoene og fik installeret IHC i 1995. Jeg lavede selv rigtig meget af elarbejdet i huset efter anvisninger. Jeg har ikke synderlig forstand på el og elektronik. Mit anlæg er omfattende og jeg kunne godt tænke mig at få ideer til bedre udnyttelse generelt til mere end blot kip funktionen.Jeg har bl.a. et modem, input 230 V og output 24 V, som jeg slet ikke bruger. Controlleren kører DOS og TermIHC v/1.3c - kan jeg opgradere? Hvad er prisen for det?VenligstJens Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 2, 2008 Rapporter Share Besvaret February 2, 2008 Du kan opgradere til en V2 ved at købe en ny controller.Det koster ca. 4800 kr med viewer, og 2900 uden viewer.Derudover koster det en del timer i at programmere det hele forfra, for der findes ikke noget konverteringssoftware fra TermIHC eller 1.32 til den nye controller.Men herinde kan du jo få hjælp til at lære hvordan man gør Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DennisS Besvaret February 2, 2008 Rapporter Share Besvaret February 2, 2008 Men - selvom manualen til version 2 lader MEGET tilbage at ønske, så vil jeg anbefale at læse den, samtidig med man leger lidt med programmet, så er man rigtig godt på vej.Jeg ved godt at rigtige mænd IKKE læser manualer, men fornuftige mænd gør det! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Hansen Besvaret February 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2008 Hej igen,ok, tak - det er altså prisen for opgradering. Det ved jeg ikke rigtig om jeg vil gøre - er der et link til artikel eller lignende, som beskriver, hvad jeg i givet fald har ud af at opgradere?Har I idéer til bedre udnyttelse af mit anlæg?Lige en praktisk ting - jeg har to IHC PIR liggende som jeg gerne vil bruge nu her. Er der en som gider fortælle mig i pap, hvordan jeg tilslutter den. Ledninger til og fra, tilslutning til hvilket modul etc.Sorry, lidt lavpraktisk, men det er længe siden jeg har været sporet ind på det her og jeg skal vide det nu i forbindelse med ombygning.VenligstJens Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jens Hansen Besvaret February 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 PleaseDet haster ... mureren kommer i morgen. 1)Lige en praktisk ting - jeg har to IHC PIR liggende som jeg gerne vil bruge nu her. Er der en som gider fortælle mig i pap, hvordan jeg tilslutter den. Ledninger til og fra, tilslutning til hvilket modul etc.2) Må svagstrømsledningerne samles undervejs med samlemuffe=Sorry, lidt lavpraktisk, men det er længe siden jeg har været sporet ind på det her og jeg skal vide det nu i forbindelse med ombygning. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 du har kun fordele ved en opgradering, der kan ingen tvivl være, termihc er død, der bliver ikke lavet mere til den, brug pengene du vil kun blive gladere. 1) jeg har vedhæftet en fil over pir, ved ikke om det er den du har.2)jeg ville ikke gøre det, det er aldrig en god løsning.bare kablet et andet sted, hvor den kan nå, og træk en ny. [file name=Fuga_PIR_24v.pdf size=1855293]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Fuga_PIR_24v.pdf[/file]Fuga_PIR_24v.pdf Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts