ElBob Skrevet January 25, 2011 Rapporter Share Skrevet January 25, 2011 Hej.Er det muligt, at programmere en form for gensidig spærring i IHC??Evt. noget med, at udgang X ikke kan aktiveres hvis Y er aktiveret.Håber at der er en der har et godt svar på dette Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Det skulle være forholdsvist nemt og lave, hvad skal styre blokken? 2 indgange ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ElBob Besvaret January 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Ja 2 indgange Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Hej.Er det muligt' date=' at programmere en form for gensidig spærring i IHC??Evt. noget med, at udgang X ikke kan aktiveres hvis Y er aktiveret.Håber at der er en der har et godt svar på dette [/quote']FB 4.1.08.a. Betinget Følg/Kip er da et godt bud. Evt. med en invertering FB foran, eller ret i FB (byt om på ON/OFF på permit indgangen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Så en blok med 2 indgange og 2 udgangeindgang 1 styrer udgang 1 og indgang 2 styrer udgang 2Og de indgangen skal bare kippe udgangen, hvis den anden udgang er off??Så er der en fb her Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Marker evt. FB teksten med den røde firkant, og tryk F1 for at få en hjælpetekst/vejledning til den pågældende FB. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Her er lige en lidt mere avanceret udgave for der er mulighed for at vælge om indgangen skal kippe, sende puls, eller lave følg på udgangenTest.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten Janus Besvaret June 25, 2013 Rapporter Share Besvaret June 25, 2013 Hej med jer Jeg fandt lige dette emne via Google, da jeg har gang i et lille projekt. Jeg har en markisemotor som jeg vil koble til 230V output. Den har "selvfølgelig" en forbindelse til op og en til ned. Jeg har snakket med leverandøren som fortæller at motoren ikke må få 230V på begge forbindelser på samme tid! Der sidder nogen mikroswithes i endestoppene som kan brænde af. Kan man være sikker på at IHC aldrig vil kunne komme til at trække de 2 udgange på samme tid? Jeg har Remote'en App'en, og tænker at disse 2 udgange vil være tilstede her og man da kan trykke på begge på samme tid. Ville en hårdt fortrådet løsning med 1 relæ ikke være det bedste. Venlig hilsner Carsten Janus Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret June 25, 2013 Rapporter Share Besvaret June 25, 2013 Den eneste 100% sikre løsning er et fysisk skifte relæ der enten har kontakt den ene vej eller den anden. Skulle det "brænde af" vil det (normalt) ikke kunne aktivere begge kontaktsæt på samme tid.Funktionsmæssigt vil man kunne lave en FB der vil kunne opfører sig på samme måde, men med software og elektronik er der jo altid en mulighed for der kan ske fejlMen hvis du programmere det ordentligt, er sandsynligheden meget lille, men den er der. Og hvis det så sker så kan microswitchene brænde af, men det er jo ikke sikkert de gør det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ElBob
Hej.Er det muligt, at programmere en form for gensidig spærring i IHC??Evt. noget med, at udgang X ikke kan aktiveres hvis Y er aktiveret.Håber at der er en der har et godt svar på dette
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts