Hop til indhold

Her er min tavle

Share

Recommended Posts

• Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

• 5 weeks later...

Kan læse at flere af jer ærgrer sig over manglende brug af klemrækker... det kan anbefales ;)Min EL installatør har haft det nemt når jeg finder på at der skal flyttes rundt på modulerne. Det er allerede sket et par gange. Mangler kun at får tilsluttet svagstrøms delen nu.Udover tavlen er der placeret 10 Wireless Kombi Dimm rundt om i huset. Plus der er plads til 5-6 Dimm'er i kabelbakken under tavlerne.(Den vil ikke tage mit billede selv om det er under de 499x499 og 300k ??)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 1 month later...

McenterFreak skrev:

Beregningen er vel ikke relevant for andre end den der har tavlen idet det ikke er sandsynligt at to tavler er ens. Bare et modul mere eller mindre betyder forskellen på antallet af tavler. Du kan evt. selv beregne med Tavlekat som findes her: http://www.lk.dk/public/vis_liste.asp?menuid=124
Det kunne jo være han gerne ville se et eksempel på en der havde fået det hele til at gå op ;)Jeg kan ikke vise min egen hjemmefra, for den holder ihvertfald ikke... Hvis jeg skal få mit til at gå op, skal jeg sætte 4-5 UG24 mere op :s
Link til kommentar
Del på andre sites

• 4 weeks later...

Som i ser er der gået lidt over 1 UG 24 til med dobbelklemmer kun til svagstrøm. 5 dinskinne rækker.(dyrt) men overskueligt.Der røg lidt over 1,5 KM kabel i dette hus. Næsten 15.000 kr. kun i kabel.Der røg så også næsten 1 KM Højttalerkabel i.Jeg får nok mundhug for denne kommentar: men jeg overvejer seriøst smarthouse til min næste inst.Har lige været på smart-House Kursus ved Carlo-GavazziUdemærket kursus, kan kun anbefales.Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg får nok aldrig et færdigt billed af tavlen. Er ikke i det firma mere.Men den blev færdig.Stk. liste for den færdige tavle:2 stk Controller med viewer2 stk Strømforsyning 72W3 stk output 24V9 stk input 24V15 stk output 2306 stk Lysdæmper 300Uni4 stk 40AHPFI2 stk 13A Hpfi kombi11 stk 4p grupper7 stk 2P 13A grupper1 stk Tytan8 stk UG244 stk UG12MVH Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Her er så den færdige tavle.8 230 volt output1 24 volt output7 24 volt indput8 trådløse lysdæmpere1 indvendig pir(Skal udviges med 2)5 udvendige pir1 skumringsrelæ7 røgdetektorer2 interne lydgivere1 trådløs tryk 4(Udviges helt sikkert i fremtiden. (De har desvære for lang reaktkionstid))1 trådløs fjernbetjeningHuset er på ca. 165 m2Jeg mangler allerede indput. Så der hvor det er muligt, vil er blive monteret flere tryk 4. Hvor det ikke er muligt, vil der blive monteret batteritryk.

Link til kommentar
Del på andre sites