Morten Erbo Flø Besvaret July 16, 2008 Rapporter Share Besvaret July 16, 2008 Her er så vores halvfærdige tavle. Nyt IHC-system i hele huset i forbindelse med en total renovering af første sal. Så der kommer nok nogle spørgsmål i forbindelse med programmering af systemet. [img size=496]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Tavle.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 16, 2008 Rapporter Share Besvaret July 16, 2008 Hvor er IHC power suply? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 16, 2008 Rapporter Share Besvaret July 16, 2008 Som nævnt andet sted herinde kunne man overveje at indføre klemrækker til kablerne (det ærgrer jeg mig virkelig over at jeg ikke gjorde)Hvad med IHC Net når du alligevel har spenderbukserne på? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Erbo Flø Besvaret July 16, 2008 Rapporter Share Besvaret July 16, 2008 power suply sidder øverst til højre i midten. IHC net har jeg fravalgt. Jeg har valgt at placerer alt edb på loftet, sammen med serverer og trådløs tlf. Klemrækker har aldrig været på tale, det er måske forkert, men det bliver der ikke noget af. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 16, 2008 Rapporter Share Besvaret July 16, 2008 Er stømforsyningen blå i fronten, som de andre komponeter? Min er nemlig hel blank og med køleribber. Det er sikkert en ældre model jeg har Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Erbo Flø Besvaret July 17, 2008 Rapporter Share Besvaret July 17, 2008 Ja, på afstand ligner den kontrolleren, bortset fra USB indgangen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MrBech Besvaret August 15, 2008 Rapporter Share Besvaret August 15, 2008 Kan læse at flere af jer ærgrer sig over manglende brug af klemrækker... det kan anbefales ;)Min EL installatør har haft det nemt når jeg finder på at der skal flyttes rundt på modulerne. Det er allerede sket et par gange. Mangler kun at får tilsluttet svagstrøms delen nu.Udover tavlen er der placeret 10 Wireless Kombi Dimm rundt om i huset. Plus der er plads til 5-6 Dimm'er i kabelbakken under tavlerne.(Den vil ikke tage mit billede selv om det er under de 499x499 og 300k ??) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Petersen Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 Du har vel ikke din varme/tavle beregning du kan ligge ud??Jeg har selv store problemer med en alt for fyldt tavle, ihvertfald for fyldt vedr. varme. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 Beregningen er vel ikke relevant for andre end den der har tavlen idet det ikke er sandsynligt at to tavler er ens. Bare et modul mere eller mindre betyder forskellen på antallet af tavler. Du kan evt. selv beregne med Tavlekat som findes her: http://www.lk.dk/public/vis_liste.asp?menuid=124 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 McenterFreak skrev:Beregningen er vel ikke relevant for andre end den der har tavlen idet det ikke er sandsynligt at to tavler er ens. Bare et modul mere eller mindre betyder forskellen på antallet af tavler. Du kan evt. selv beregne med Tavlekat som findes her: http://www.lk.dk/public/vis_liste.asp?menuid=124Det kunne jo være han gerne ville se et eksempel på en der havde fået det hele til at gå op ;)Jeg kan ikke vise min egen hjemmefra, for den holder ihvertfald ikke... Hvis jeg skal få mit til at gå op, skal jeg sætte 4-5 UG24 mere op :s Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 Det forstår jeg ikke. Jeg synes det har virket fint hos mig. Har du en stykliste? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 Det kan jeg da lave på et tidspunkt... Ikke lige nu ihvertfald Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 3, 2008 Rapporter Share Besvaret October 3, 2008 Ja men det haster da ikke, det var bare for at få konstateret om Tavlekat er "defekt" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 Her er lige en tavle jeg har bygget år 2007 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 Prøver lige igen.Her er en tavle jeg byggede i år 2007-08 [img size=360]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Ombygning_304.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 [img size=480]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Ombygning_306.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 Her et et billed uden låg.Disse billeder er ikke det færdige resultat. [img size=360]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC00008_1.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 [img size=480]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC00007_1.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 Som i ser er der gået lidt over 1 UG 24 til med dobbelklemmer kun til svagstrøm. 5 dinskinne rækker.(dyrt) men overskueligt.Der røg lidt over 1,5 KM kabel i dette hus. Næsten 15.000 kr. kun i kabel.Der røg så også næsten 1 KM Højttalerkabel i.Jeg får nok mundhug for denne kommentar: men jeg overvejer seriøst smarthouse til min næste inst.Har lige været på smart-House Kursus ved Carlo-GavazziUdemærket kursus, kan kun anbefales.Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret October 29, 2008 Rapporter Share Besvaret October 29, 2008 Jeg ved godt du ikke er færdig, men tavlerne ser jo nærmest tomme ud. Har du ikke lidt nærbilleder med lidt forklaringer?Jeg har selv fået ombygget 1/3 af mit hus og IHC Controlleren er nu ved at være fyldt op, så Controller nummer 2 er på vej Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 30, 2008 Rapporter Share Besvaret October 30, 2008 Se, den installation ville jeg gerne se tavleberegningerne for Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 30, 2008 Rapporter Share Besvaret October 30, 2008 Hvis man ser på det som en enhed er tavlen jo ikke fyldt 50% + samtidhedsfaktoren er meget lav, da meget af det bare er gejl. Såå tror nu nok at den kunne gå. medmindre dinskinne klemmerne er opgivet til en effekt.MVH Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Sørensen Besvaret October 30, 2008 Rapporter Share Besvaret October 30, 2008 Jeg får nok aldrig et færdigt billed af tavlen. Er ikke i det firma mere.Men den blev færdig.Stk. liste for den færdige tavle:2 stk Controller med viewer2 stk Strømforsyning 72W3 stk output 24V9 stk input 24V15 stk output 2306 stk Lysdæmper 300Uni4 stk 40AHPFI2 stk 13A Hpfi kombi11 stk 4p grupper7 stk 2P 13A grupper1 stk Tytan8 stk UG244 stk UG12MVH Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Erbo Flø Besvaret November 13, 2008 Rapporter Share Besvaret November 13, 2008 Her er så den færdige tavle.8 230 volt output1 24 volt output7 24 volt indput8 trådløse lysdæmpere1 indvendig pir(Skal udviges med 2)5 udvendige pir1 skumringsrelæ7 røgdetektorer2 interne lydgivere1 trådløs tryk 4(Udviges helt sikkert i fremtiden. (De har desvære for lang reaktkionstid))1 trådløs fjernbetjeningHuset er på ca. 165 m2Jeg mangler allerede indput. Så der hvor det er muligt, vil er blive monteret flere tryk 4. Hvor det ikke er muligt, vil der blive monteret batteritryk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Erbo Flø Besvaret November 13, 2008 Rapporter Share Besvaret November 13, 2008 Her er billedet [img size=399]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/_B138972.JPG Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts