Mikael l Besvaret January 24, 2011 Rapporter Share Besvaret January 24, 2011 Helt enig med det med tænd og sluk knapper, men synes det vil virke mere forvirrende at du bruger et tryk på en stikkontakt til at styre noget tredje med, men det er nok bare mig.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 24, 2011 Rapporter Share Besvaret January 24, 2011 Det er vel ikke mere forvirende end et lodret 2½ modul fuga med en stikkontakt forneden og lyskontakt foroven. Samme funktionalitet blot et andet og mere kompakt design. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael l Besvaret January 24, 2011 Rapporter Share Besvaret January 24, 2011 Nej måske ikke, men når jeg er ude ved kunder som har boet i deres hus i 4 år og mere og de stadig ikke kan finde rundt hvad der til hvad af trykkene på et alm. 4 tryk ved en døør, så tror jeg bare det vil være mere forvirrende for den alm. bruger at trykket der sidder på stikk. ikke også er til stikk.Det svarer jo lidt til at du vil bruge afbr. på en alm. stikk. til at tænde lyset over spisebbordet eller i overskabene :S Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret January 24, 2011 Rapporter Share Besvaret January 24, 2011 Er det ikke også et spørsmål om at for fraveret tryg så man kan se hvad knappen er til. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 24, 2011 Rapporter Share Besvaret January 24, 2011 Det vil helt sikkert hjælpe på det. Markering/dokumentation er altid en god ting. Så er forviringen heller ikke så stor når der er gæster i huset og man direkte kan se hvad trykket er til vha symboler. (Så må man bare håbe de forstår symbolikken).Interesant diskution, men vi er vist ved at være lidt off topic i forhold til Torbens oprindelige indlæg. Omend det da har relevans alt efter hvilken metode/model han ender med at anvende. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Hej bare en ide, hvis der var et input ville der være mulighed for at starte en timer netop på kaffemaskinens kontakts tryk så controlleren huskede at slukke efter 1/2 time Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Det kan jo gøres ved at lave en kip tænding med timer på stikk. til kaffemaskinen, og husk at sætte et ur på også så kaffen er brygget om morgnen når man står op Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Ja det er rigtig men nu ka "vi" jo ikke se kontakten inde fra controleren:( Slukker så min på tid da IR detekter ikke har set nogen i køkkenet:) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Man kunne vel lave sådan at når en udgang gik on sendte den en puls ind på en timer..Sådan at når du startede din kaffemaskine ved at tænde stikkontakten så gik der 20 min, så slukkede den selv igen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Det er rigtig Mikael men nu er der jo bare ikke nogen puls (indput) af trække over på min timer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikael l Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Altså det du mangler er en FB, der sender en puls når din udgang går on f.eks. ved at du tænder en stikk.Eller snakker vi helt ved siden af hinanden? :silly: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Richard Besvaret January 25, 2011 Rapporter Share Besvaret January 25, 2011 Det ka da godt være vi ikke lige spore. Det harmen gik på, var at nå der var en knap på den wireless stikkontakt at den så ikke kan bruges i kodningen på lige fod med knapperne på kombi relæ. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts