Hop til indhold

Slukke for strøm ved brand alarm


Recommended Posts

Nej.Flere af alarm FB´erne er dog forberedt og kan nemt lave en "sluk alt" i tilfælde af brand. Måske en god idé hvis der skal sprøjtes med vand, men jeg tror lillemor bliver lidt sur hvis alt slukker når der laves flæskesteg og der er lidt røg i køkkenet.Men hvis du har seperate "brandmeldere" så syntes jeg da det er en god idé, men har du kun røgmelder så ..... tjaa.Der er nogle der har lavet det sådan at ved detektering af røg i køkkenet åbner Velux vinduerne automatisk og lufter ud. Det bør de nok ikke gøre i tilfælde af rigtig brand jvr. den gamle brandtrekant: Varme - brændbart materiale - ilt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nu hellere TÆNDE alt lys! Hvis nu det brænder om natten eller man bare sover rigtig tungt :-) ang Velux: lad dem åbne... Så er lokalet ikke fyldt med røg og der er større chance for du slipper ud i live... Ved der er nogle "brand"- folk i dette forum, som kan give nogle gode retningslinier.Mht vand, så går sikringerne bare. Desuden skal brandvæsnet nok tage sig af strømmen :-)I tilfælde af brand, skal du tænke på dig og din familie, ikke huset. Forsikringen skal nok erstatte det matrielle.

Link til kommentar
Del på andre sites

den der med at åbne for et vindue, den er da dum .... især hvis den gør det mens man ikke er hjemme, så får en eventul brand da først næring ..Det jeg tænker på er om man skulle lave det således at alt strøm slukket, så langt tilbage i tavlen som muligt, hvis der detekteres brand (med alm LK røg melder),men kun hvis man er ude at huset...Mener ikke at man skal slukke for strøm ved brand når man er hjemme, så kunne det jo væreat man ikke kunne finde ud når lyset feks var slukket..

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde selv overvejet at lave sluk alt, men kom frem til at det ingen betydning har.. Hvorfor slukke strømmen? Syntes selv det et drøn smart med at tænde alt lys :-) Hvis du har indikering at ude/hjemme, så ville jeg også køre det over vindue/røgalarm! Som du selv siger :-) arbejder ikke selv med "brand", men læste det her på ihc-user...

Link til kommentar
Del på andre sites

Havde selv overvejet at lave sluk alt' date=' men kom frem til at det ingen betydning har.. Hvorfor slukke strømmen? Syntes selv det et drøn smart med at tænde alt lys :-) Hvis du har indikering at ude/hjemme, så ville jeg også køre det over vindue/røgalarm! Som du selv siger :-) arbejder ikke selv med "brand", men læste det her på ihc-user...[/quote']Det ku jo være en overgang i opvaskemaskinen, som langsomt starter med at ose, brandalarmen går, strømmen er stadig på, og til sidst går der ild i lortet.hvis man tager strømmen så fjerner man list af risikoen for brand i elinstallation - tror jeg...
Link til kommentar
Del på andre sites

Havde selv overvejet at lave sluk alt' date=' men kom frem til at det ingen betydning har.. Hvorfor slukke strømmen? Syntes selv det et drøn smart med at tænde alt lys :-) Hvis du har indikering at ude/hjemme' date=' så ville jeg også køre det over vindue/røgalarm! Som du selv siger :-) arbejder ikke selv med "brand", men læste det her på ihc-user...[/quote'']Det ku jo være en overgang i opvaskemaskinen, som langsomt starter med at ose, brandalarmen går, strømmen er stadig på, og til sidst går der ild i lortet.hvis man tager strømmen så fjerner man list af risikoen for brand i elinstallation - tror jeg...
Så kan det jo laves, så alt lyset tænder, hvad der er af stikkontakter, opvaskemaskine osv. slukker..Men ville da også hellere have at lyset tænder ved brand og man kan finde ud, end at røgen fra ovennævnte opvaskemaskine får alt til at slukke, og så ulmer det videre indtil det begynder at brænde og jeg ikke kommer ud fordi der er mørkt..
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok