ole søndergaard Skrevet January 13, 2011 Rapporter Share Skrevet January 13, 2011 hejjeg vil høre en der er en FB til at få magnetkontakten i hoveddøren til at tænde lyset når den åbnes. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 13, 2011 Rapporter Share Besvaret January 13, 2011 En "enhed" i installationssiden (venstre) kan i Visual godt kobles paralel til flere FB og dermed styre flere ting. Ligesom FB´r kan kobles sammen og styre hinanden.Alt efter hvor avanceret lysstyring der ska iværksættes vælger du bare en passende FB.Da magnetkontakten normalt er lukket/sluttet og skal tænde ved afbrydelse, vil jeg anbefale en følg/inverter blok FB 1.1.04c imellem kontakten og din normale lysstyringsblok. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret January 13, 2011 Rapporter Share Besvaret January 13, 2011 hejjeg vil høre en der er en FB til at få magnetkontakten i hoveddøren til at tænde lyset når den åbnes.Hvilken FB bruger du til lyset nu? Jeg bruger selv magnetkontakten i fordøren til at tænde lys i entré, hvis der er mørkt udenfor. Det er smart hvis man som jeg har tastatur til alarmen indendørs. Har så lavet timer på den funktion, så det slukker efter valgt tid. Man kan derfor stadig tænde lyset konstant på trykket. Jeg har bare tilføjet det i en eksisternde FB. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts