Hop til indhold
  • 0

Danfoss Gulvvarme

Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nu er det vist 3. eller 4. tråd mht gulvarme indenfor de seneste måneder. Tror svarene kan findes i de eksisterende indlæg hvis du laver en søgning.Men det er selvfølgelig ikke specifikt Danfoss.Men kort fortalt kan IHC IKKE styre noget som helst andet trådløst end sine egne relæer/dimmere. Der er heller ikke andet der kan sende signaler trådløst til IHC controlleren end LK tryk (det skulle da lige være en infrarød B&O fjernbetjening).LK´s varmeapplikation (samling af FB´r mv) er meget avanceret, ja nærmest perfekt og du kan stillle/styre næsten alt. Manglen i mine øjne er blot at temperatursensorene SKAL være fortrådet. Der findes mig bekendt ikke nogen "smarte" trådløse rumtermostater hvor den aktuelle temperatur sendes til styreenheden (IHC eller hvad man nu har). Alle de trådløse sensorer er bare simple termostater der kun kan sende on/off. Men hvis du mener du har LK (Zigza) sensorer koblet på IHC kan du selvfølgelig godt styre Danfoss ventilerne gennem en trådløs/web/mobil IHC applikation - uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej

Kan det virkeligt passe at der ikke er lavet trådløse temperatur følere, som kunne kommunikere med en gateway som sender de fortråede temperatur signaler videre til et IHC input? det ville være ganske oplagt, specielt da Zigza jo har adgang til IHC's temperatur protocol eller hvad den kommunikere via, igennem IHC input 24/3??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Skal gerne gentage mig selv. Mig bekendt findes det ikke. Men jeg ved selvfølgelig heller ikke alt, men er dog rimelig godt orienteret om dette markedsområde.

Det burde ikke være noget problem at lave en lille hardwaregateway baseret på en Arduino, Rpi eller lign.

Alternativt at benytte nogle af de eksisterende Zwave eller andre termostater og så en openhab platform der jo softwaremæssigt skulle kunne integrere med IHC. Men hvis man har sådan en kørende kørende kunne den vel ligesågodt varetage varmestyringen.

Men idag findes der jo også rigtig gode styringer fra f.eks. Roth, Pettinaroli, Uponor, Salos og Danfoss der faktisk kan lave adaptiv styring og lære hvordan varmen styres mest effektivt. Flere af dem med direkte ethenet interface og smartphone apps. Men eet system der både kan benyttes til radiatorer, gulvvarme, samt har integration med IHC og er Internet accesable via en app, tjaa det findes vist heller ikke, endnu.

Link til kommentar
Del på andre sites