Emil G Skrevet December 23, 2010 Rapporter Share Skrevet December 23, 2010 Hej,jeg har behov for en CAT5 forbindelse mellem to rum, desværre er eneste kabling imellem coax (~2m).Jeg faldt over et "IHC NET BASIC TV/R KABEL", ", som igen ledte mig til dette forum.Kablet er RJ45 til Coax. Min tanke er da, at jeg fra min switch kan bruge en lan-udgang og forbinde til coax stikket, med IHC NET BASIC kablet. I det andet rum vil jeg igen bruge et IHC NET BASIC kabel, til at forbinde min server til coaxet. Vil jeg kunne transmitere data, som var det en ren CAT5 forbindelse og er der nogle ulemper, jeg skal være opmærksom på?På forhånd tak =) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret December 23, 2010 Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Desværre, så er det en nitte.cat5 til Coax converter-kablet er kun med 2 ledere, og der sidder en modstand i stikket.Et kabel mellem en switch og en PC bruger 4 ledere til at snakke på. Ben 1,2,3 og 6, talt fra venstre hvis du har ledningen ned og klipsen væk fra dig.Hvis du kan falde over 2 gamle media convertere, kan du måske være heldig, dog må det ikke være et alm. antennekabel, da det er 75 ohms, og netværkscoax er 58 ohms..(media converter er en boks der laver om fra cat5 til coax)Its a jungle out there... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Emil G Besvaret December 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Tak for svar.Jeg må på den igen - det er da også fuldstændigt tåbeligt, at der ikke er trukket CAT5 kabler :| Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Rasmussen1354922272 Besvaret December 23, 2010 Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Hvis du alligevel skal til at trække kabel ville jeg anbefale at trække et Cat6 eller måske enda 7... de ville jeg selv gøre, da de er noget mere fremtidssikret med hensy til hastighed.Bare en tanke.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Emil G Besvaret December 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 @Shortykiller: Fin pointe, tak for det Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 24, 2010 Rapporter Share Besvaret December 24, 2010 Måske var det nemmere bare at købe 2 powerline homeplugs til 230V, hvis det er meget besværligt at trække nye kabler. mht pris kan det også løbe op hvis det skal termineres korrekt i underlag med de rette konnectorer. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Emil G Besvaret December 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 24, 2010 Måske var det nemmere bare at købe 2 powerline homeplugs til 230V' date=' hvis det er meget besværligt at trække nye kabler. mht pris kan det også løbe op hvis det skal termineres korrekt i underlag med de rette konnectorer.[/quote']Jeg har selv haft tanken, men har læst mig til, at båndbredden oftest er ringe? Desuden har jeg læst, at de to "plugs" skal være på samme sikringsgruppe - men det er måske en and? Mit behov strækker sig egentligt til ukomprimeret HD streaming, hvorfor jeg egentligt havde afskrevet andre løsninger end CAT.Edit: Jeg kan se, at de i dag understøtter op til 500 mbps. Alle kabler og ledninger i lejligheden er nyinstalleret (~2 år gamle), og afstanden er heller ikke voldsom. Jeg tror, at jeg vil bestille et par online - dur det ikke, er der jo 14 dages returret Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts