Hop til indhold

HD TV signal

Recommended Posts

Jeg har IHC Net til de fleste rum i huset - og ihc-panel i kælder. Jeg har en digital tv boks (Canal Digital), som er tilsluttet panelet - men jeg kan ikke få HD kvalitet. Den elektriker som har installeret netværket vil have knap 3000,- for at få dette til at fungere. Burde det ikke kunne lade sig gøre uden yderligere investeringer ?Mvh Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvilken type signal det er som du forventer at få HD på. Nogen bokse, kan kun sende HD signalet ud på HDMI udgangen, og så skal du have en HDMI extender til at lave signalet om fra HDMI til Cat5/6 og tilbage igen til HDMI ved fjernsynet.De kan fås fra ca. 400kr. og op af...hvis du har yderligere info omkring boksen og hvor den skulle kunne sende HD signalet ud på, så må vi jo se på det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for hurtig respons.Boksen er en standard Canal Digital HD boks - uden yderligere betegnelser, bortset fra et S/N nr.På nuværende tidspunkt sendes signalet ud gennem et scart-stik, som sendes videre via to jack-stik (tror jeg) gennem en Digitality boks, der sender videre til ihc-netværket. HDMI-udgangen på boksen anvendes ikke.Er lidt usikker på hvorvidt min installatør egentlig havde check på finesserne ved installationen - men det almindelig signal virker ok.Mvh Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Som abildg skrev: "skal du have en HDMI extender til at lave signalet om fra HDMI til Cat5/6 og tilbage igen til HDMI ved fjernsynet"En google søgning giver bla. dette link:http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender_532_da/Signal kilde (kabel/Fiber/satelit) -> Modtager boks (Digitality ?) -> HDMI extender sender -> IHC Net installation -> HDMI extender modtager -> TV (via HDMI indgang)

Link til kommentar
Del på andre sites

Idet jeg ikke har megen teknikforstand, så lige for en sikkerheds skyld :Som jeg forstår det skal Digitality box'en (dsb TV Modulator MT27P) udskiftes med en HDMI extender (sender-enhed) som forbindes til Canal Digital boxen med et HDMI kabel.Den nuværende forbindelse fra tv-modulatoren til IHC er dog et RF-kabel/coax - vil det fortsat fungere?Endvidere forstår jeg at der ved TV'et skal placeres en HDMI extender (modtage-enhed)- cat5/6 ud og HDMI ind i tv.Hvad betyder det for husets øvrige tv ? Skal der være convertere til disse - og skal de have HDMI ?Mvh Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal lade din eksisterende opsætning stå som den er.De rum hvor du ønsker HD kvalitet køber du en HDMI extender til. 1 sæt pr. tv du ønsker HD signal til og ikke flere sæt end der er HDMI udgange på din reciver, resten må nøjes med digitaly boksens kvalitet.(vær opmærksom på at nogle HDMI extendere bruger 2 IHC net vægstik).Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Dvs fra HDMI extender direkte til den specifikke indgang i krydsfeltet med cat5/6 kabel.Men hvad menes med "bare sløjfes igennem" ?Mvh Jan
Kablet skal køre fra HDMI extenderen direkte til HDMI extenderen i den anden ende. dvs et dedikeret kabel kun til den ene forbindelse. Dine kabler er højst sandsynlig kørt til et krydsfelt, hvor du kan patche til dine antennemoduler, neværk o.l. Her skal der så "sløjfes" direkte imellem de 2 vægstik som du bruger til din HDMI forbindelse.
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for hjælpen - tror jeg har fanget det nu :) Også for påpegning af hhv. 1 eller 2 CAT5 kabler - det andet bruger jeg jo til signalet direkte fra sat-boxen.Har nu bestilt nedenstående model til et enkelt CAT5 kabel, vistnok fra König :http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender/hdmi_v13_cat5e_extender_4626_da.htmlMvh Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden løsning kunne være den jeg har. Noget dyrere, men med langt bedre funktionalitetJeg har en TV server, som føder mine klienter med alt hvad min Canal Digital parabol kan hente,I min server har jeg 2 DVB-S2 modtagere som er forbundet til min dual LNB på parabolenPå serveren er der installeret DVBViewer og Recording Service (koster 15 euro)Ude ved TVene har jeg små pcer, med DVBViewer, der føder TVet via HDMI, og henter "signalet" fra TV serveren over IHC Net. Serveren kan desuden indstilles fra en browser til at optage det jeg måtte ønske den skal optage, herunder også automatisk optage alle afsnit af en serie. Man kan sætte det op til at man bruger det med en fjernbetjening

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok