Hop til indhold
  • 0

Blink i rum med åben magnetkontakt ved tilslutning

FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg er ved at installere IHC alarmen, men det volder mig lidt problemer.Jeg bruger FB 6.2.01.e Den har jo 10 PIR og en indgang for magnetkontakt sæt.Jeg vil øge antallet af kontakt sæt så jeg har et for hver rum og vil gerne have det til at virkesåledes at hvis magnetkontakten er åben når man vil sætte alarmen til så skal lyset blinke i det pågældende rum, uanset om lyser var tændt eller slukket og når magnetkontakten lukkes igen skal lyset stoppe med at blinke og alarmen kan sættes til.Jeg har siddet og prøvet at programmere og brugt hændelserne fra PIR blinkene, men jeg er kørt fast !Nogen der kan hjælpe mig med en løsning på dette !!På forhånd takFrank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nu ved jeg ikke hvor mange rum du skal have med, men den nye 6.2.02 serie kan håndtere 4 zoner (rum) med hver sine magnetkontakter.For at få blink med lyset til at fungere sammen med zonen kan man jo samle de betingede udgange vha af en AND blok og derfra styre lyset i de pågældende rum.Lidt kompliceret måske men det kan godt lade sig gøre.Alternativt noget med at samle alle magnetkontakterne (husk produkterne under installationssiden godt kan være koblet til flere FB) i en OR blok så ligemeget hvilken en der er on/off kan alarmen ikke tilsluttes og lyset for den pågældende zone blinker.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars.Tak for dit hurtige svar.det lyder lettere indviklet det du skriver.Jeg kan godt lave ekstra magnetkontaktsæt i den oprindelige alarm FB og få lyset til at lyse i pågældende rum hvor magnetkontakten er brudt, jeg mangler bare at få lyset til at blinke og stoppe med at blinke når evt. det åbne vindue i rummet bliver lukket.Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Igen Lars.Mange tak for din hjælp, det er super dejligt med hurtig og god hjælp.Nu blinker den i rummet som den skal.Kan jeg så stadig bruge and or not FB til at tilføje flere rum eller skal jeg ind i alarm fbèn og programmere de samme ting for hvert efterfølgende rum ?Mvh Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars.Endnu engang tak for dit kvikke svar.Jeg tror det er mig der måske gør en fejl men når jeg simulerer så kan jeg ikke fålyset til at blinke.I Ver. 1 du sendte til mig med kun 1 magnetkontakt på, når jeg så satte magnetkontakten offof aktiverere tastaturer med kode 1 så blinkede lyset indtil jeg satte magnetkontakten on igen, og det er lige sådan det skal være.Skal jeg sætte magnetkontakten off et andet sted i den nye version ?Mvh Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

jeg har blot kopieret FB´ene til alle lokaliteter, så der burde ikke være ændret noget.At det ikke virker i simulering kan skyldes at status på magnetkontakten ikke overføres korrekt ved opstart. Prøv at gå alle magnet kontakter igennem og "toggle" dem ON/OFF, og vælg derefter hvilke der skal testes. ON/OFF status skiftes vha "mellemrumstangenten" og hvis du holder Ctrl. nede imens er det permanent.

Link til kommentar
Del på andre sites