Lars1354922287 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Hej,I forbindelse med et elektriker-besøg røg strømmen kortvarigt (noget med en ledning og en vandhane!) .... desværre røg vores IHC Net ned mere seriøst. Det er nemlig efterfølgende kun lykkedes at få dele af konfigurationen op at køre. To fjernsyn har ikke længere antenneforbindelse, der er ingen kontakt til min NAS server o.s.v.Alle routere er nulstillet.Nogen idéer?M.v.h.Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Hej Larskender ikke så meget til antennen, men måske nogen ideer til dit net.Du skriver du har nulstillet alle routere.. Hvor mange har du?men humlen er at hvis routeren er nulstillet kan det være at default IP-adressen ikke er det samme som den du har kørt med tidligere.Hvis du kender adresserne på dit faste udstyr kan du ændre routeren til det korrekte net.Hvilke adresser for din PC tildelt? er de i samme net som dit faste udstyr? det der er vigtig er de 3 første tal, hvis din netmaske er 255.255.255.0, Det er nemlig dit net ID, så hvis ikke de 3 tal matcher har du problemet der.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret November 27, 2010 Rapporter Share Besvaret November 27, 2010 Hej' date='I forbindelse med et elektriker-besøg røg strømmen kortvarigt (noget med en ledning og en vandhane!) .... desværre røg vores IHC Net ned mere seriøst. Det er nemlig efterfølgende kun lykkedes at få dele af konfigurationen op at køre. To fjernsyn har ikke længere antenneforbindelse, der er ingen kontakt til min NAS server o.s.v.Alle routere er nulstillet.Nogen idéer?M.v.h.Lars[/quote']Er der slet intet IHC net antenne der fungerer, så kan det være strømforsyningen. Er der lys i den grønne lampe på Antennemodulet? Hvis der ikke er fejl på strømforsyningen, har du så prøvet at flytte rundt på patchkablerne i antennemodulet?Prøv at skrive ipconfig i en dos prompt. Hvilken IP adresse har du fået og hvad er din standard gateway?. Hvis det f.eks. er 192.168.1.1, så skal din NAS meget gerne have samme segment, f.eks. 192.168.1.xx Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1354922287 Besvaret November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2010 Hej,Tak for svar. Jeg har prøvet at flytte rundt på div. kabler ... men det virker som om ca. halvdelen af IHC'en er stået af (halvdelen af huset er tilbage til stenalderen!). Jeg har godt styr på IP konfigurationen så det er ikke der problemet er, desværre. Heldigvis virker min trådløse stadig så helt isoleret er vi trods alt ikke! Der er faktisk ikke nogen grøn lampe der lyser i antennemodulet men da ét fjernsyn virker så tror jeg ikke det er her problemet er.Heldigvis har elektrikeren taget ansvaret og kommer mandag morgen og kigger på sagen.v.h.Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret November 27, 2010 Rapporter Share Besvaret November 27, 2010 Ingen lys i lampe=ingen strøm til antennemodul. Kan så godt være at det virker på nogen udtag, idet antennemodulet bare er en forstærker.Har du 3 fasede gammeldags (400 volt) sikringer som deles op i enkelte 230 volt, kan det være at trikkeren har tabt nullen så der er kommet 400 volt på dine 230 volt modulerEr ikke selv trikker, men det var hvad der skete hos mig under "STORE OMBYGNING", så mit spritnye Gasfyr stod af. Vi kaldte herefter trikkern Mr. 400 Volt indtil han gav kvaje bajere:evil: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1354922287 Besvaret December 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Hej,Det var strømforsyningen der var stået af i IHC'en. Lidt tidligt da anlægget kun er 2 år gammelt - men den må jo have fået lidt hjælp på vejen ).Tak for svar.M.v.h.Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret December 6, 2010 Rapporter Share Besvaret December 6, 2010 Det tror jeg er meget normalt. Skete også hos mig. Da vi tog strømforsyningen ud, var plastikken totalt smuldret p.g.a varme. Det er heller ikke helt gennemtænkt at den skal sidde inde i tavlen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts