Thomas Bisgaard Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Hej...Jeg er snart ved at få grå hår..Jeg bruger funktionsblok 6.4.01 til at styre en ventilator. Bruger en ur blok til at tænde den. Men timeren går i stå og tæller ik..Hvad er problemet?? Håber i kan hjælpe mig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Hvilken urblok og hvilken udgang fra blokken har du forbundet til lydblokken? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Bisgaard Besvaret November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Det er urblok 2.1.02 og jeg bruger udgang for ur. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Har du set via Serviceview om indgangen på lydblokken er ON?Vil du evt. uploade dit program, så jeg kan se dine parametre til urblokken? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Bisgaard Besvaret November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Ja jeg har tjekket at den er on. Jeg forstår det bare ik, for så slettede jeg blokken og tilføjede den igen og nu ser det ud til det virker igen. Men det er bare ik første gang jeg har prøvet det. Jo det kommer her. Den ligger under teknikrum.Vores hus.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Hmmm.. Er det i forbindelse med genstart af controller eller ved upload af program (når du piller i andre funktioner) at det går galt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Bisgaard Besvaret November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Jeg skal være ærlig og sige at jeg ik er helt sikker på det. Men jeg tror det har været i forbindelse med upload af program. Jeg har nemlig uploadet programmet i dag, og opdagede så senere i serviceview at timeren var gået i stå. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Så har jeg en forklaring og en løsning. Ved upload standser timer og starter ikke af sig selv igen, når den er færdig. Problemet ville have løst sig selv næste gang indgangen gik on, så det ville have fungeret normalt igen i morgen. Jeg har modificeret lyd blokken lidt så det ikke burde ske igen.Ventilatorstyring.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomas Bisgaard Besvaret November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Aha...Fedt du fandt en løsning. Det er da lidt dumt at blokken ik som standard begynder igen. Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 4, 2010 Rapporter Share Besvaret November 4, 2010 Ja det kan da godt være vi skal til at "fejlrapportere" til LK så de kan få rettet/ajourført deres FB.Vi kan så håbe de gennemgår alle deres FB for at se om der skulle være samme fejl (manglende Powerup hændelse).Jeg kan ihverttilfælde sagtens forestille mig der var flere FB der heller ikke lige huskede at vedligeholde og opdatere tællere og lign. ved evt. powerup/genstart og altså starter forfra. Morten1354922249 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret November 4, 2010 Rapporter Share Besvaret November 4, 2010 Til LK's forsvar kunne man måske sige at denne blok ligger under deres alarmblokke, og det nok er de færreste som ændrer i deres program, mens en alarm hyler.Til LarsDet ville være faktisk også være fedt hvis Visual af sig selv satte alle kørende tællere osv. i gang igen efter et upload. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thomas Bisgaard
Hej...Jeg er snart ved at få grå hår..Jeg bruger funktionsblok 6.4.01 til at styre en ventilator. Bruger en ur blok til at tænde den. Men timeren går i stå og tæller ik..Hvad er problemet?? Håber i kan hjælpe mig.
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts