Hop til indhold

Ny bruger.

Recommended Posts

Egentlig vil jeg bare lære alle funktioner, selvom det nok er svært..:laugh: Jeg troede nok bare at når knapper viste sig, kunne den lave flere udgange også..Men indtil videre har jeg da fået opbygget hele lejlighed og fået alle funktioner til at virke mere eller mindre. Og mit scene view er da også lavet - om det så virker vil tiden jo vise.Dog vil jeg sige at besparelse på kabel er ret stor - dels er kablet jo dyrt her, dels reduceres forbrug med næsten 50% ved at flytte 1 indgangs modul og 2 udgangs moduler. Det er selvfølgelig fordi teknik rum er placeret i den ene ende af lejlighed, men sådan er det nu indrettet :unsure: Så med ca forbrug på 1000 meter kabel, kan jeg komme ned på ca 600 meter og vi taler jo så om kabel til ca 20 kr/meter (ved godt det er dyrt, men sådan er Rusland) - så det er ikke helt uvæsentligt.Sidste skud fra hoften i denne omgang : I scene design, hvordan gør i installatører normalt ? Laver et billed for hvert rum, eller en stor tegning ?Hav en god eftermiddag og igen tak.Martin V.

Link til kommentar
Del på andre sites

h2o skrev:

Egentlig vil jeg bare lære alle funktioner, selvom det nok er svært..:laugh: Jeg troede nok bare at når knapper viste sig, kunne den lave flere udgange også..Men indtil videre har jeg da fået opbygget hele lejlighed og fået alle funktioner til at virke mere eller mindre. Og mit scene view er da også lavet - om det så virker vil tiden jo vise.Dog vil jeg sige at besparelse på kabel er ret stor - dels er kablet jo dyrt her, dels reduceres forbrug med næsten 50% ved at flytte 1 indgangs modul og 2 udgangs moduler. Det er selvfølgelig fordi teknik rum er placeret i den ene ende af lejlighed, men sådan er det nu indrettet :unsure: Så med ca forbrug på 1000 meter kabel, kan jeg komme ned på ca 600 meter og vi taler jo så om kabel til ca 20 kr/meter (ved godt det er dyrt, men sådan er Rusland) - så det er ikke helt uvæsentligt.Sidste skud fra hoften i denne omgang : I scene design, hvordan gør i installatører normalt ? Laver et billed for hvert rum, eller en stor tegning ?Hav en god eftermiddag og igen tak.Martin V.
det var dyrt...:blink: der bedste er at tage grundplan tegningen og lægge den ind i scenedesign, det er meget mere overskueligt.og velbekomme, glæder mig til at høre fra dig når det er sat op
Link til kommentar
Del på andre sites

Den er på 100 m2 men rum ligger i en lang linie og de fleste "funktioner" ligger selvfølgelig længst væk :(Så for at følge "muligheder" for at trække kabler er det ikke helt nemt - men ifølge arkitekt og installatør er det ikke muligt at gøre anderledes :(For øvrigt har jeg ikke fået "sluk alt" funktion til at virke - nogle gode forslag ?Og hvordan med varmestyring - er det kommet ? (jeg kunne læse mig frem til at det ikke er helt optimalt endnu)

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok