Martin1354922221 Besvaret January 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 28, 2008 Egentlig vil jeg bare lære alle funktioner, selvom det nok er svært..:laugh: Jeg troede nok bare at når knapper viste sig, kunne den lave flere udgange også..Men indtil videre har jeg da fået opbygget hele lejlighed og fået alle funktioner til at virke mere eller mindre. Og mit scene view er da også lavet - om det så virker vil tiden jo vise.Dog vil jeg sige at besparelse på kabel er ret stor - dels er kablet jo dyrt her, dels reduceres forbrug med næsten 50% ved at flytte 1 indgangs modul og 2 udgangs moduler. Det er selvfølgelig fordi teknik rum er placeret i den ene ende af lejlighed, men sådan er det nu indrettet Så med ca forbrug på 1000 meter kabel, kan jeg komme ned på ca 600 meter og vi taler jo så om kabel til ca 20 kr/meter (ved godt det er dyrt, men sådan er Rusland) - så det er ikke helt uvæsentligt.Sidste skud fra hoften i denne omgang : I scene design, hvordan gør i installatører normalt ? Laver et billed for hvert rum, eller en stor tegning ?Hav en god eftermiddag og igen tak.Martin V. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 28, 2008 Rapporter Share Besvaret January 28, 2008 h2o skrev:Egentlig vil jeg bare lære alle funktioner, selvom det nok er svært..:laugh: Jeg troede nok bare at når knapper viste sig, kunne den lave flere udgange også..Men indtil videre har jeg da fået opbygget hele lejlighed og fået alle funktioner til at virke mere eller mindre. Og mit scene view er da også lavet - om det så virker vil tiden jo vise.Dog vil jeg sige at besparelse på kabel er ret stor - dels er kablet jo dyrt her, dels reduceres forbrug med næsten 50% ved at flytte 1 indgangs modul og 2 udgangs moduler. Det er selvfølgelig fordi teknik rum er placeret i den ene ende af lejlighed, men sådan er det nu indrettet Så med ca forbrug på 1000 meter kabel, kan jeg komme ned på ca 600 meter og vi taler jo så om kabel til ca 20 kr/meter (ved godt det er dyrt, men sådan er Rusland) - så det er ikke helt uvæsentligt.Sidste skud fra hoften i denne omgang : I scene design, hvordan gør i installatører normalt ? Laver et billed for hvert rum, eller en stor tegning ?Hav en god eftermiddag og igen tak.Martin V.det var dyrt... der bedste er at tage grundplan tegningen og lægge den ind i scenedesign, det er meget mere overskueligt.og velbekomme, glæder mig til at høre fra dig når det er sat op Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Du siger det er en lejlighed, og at du skal bruge 1000 eller 600 m kabel.. Hvor stor er den lejlighed, og hvor mange plan? (Bare lidt nysgerrig) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret January 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Den er på 100 m2 men rum ligger i en lang linie og de fleste "funktioner" ligger selvfølgelig længst væk :(Så for at følge "muligheder" for at trække kabler er det ikke helt nemt - men ifølge arkitekt og installatør er det ikke muligt at gøre anderledes :(For øvrigt har jeg ikke fået "sluk alt" funktion til at virke - nogle gode forslag ?Og hvordan med varmestyring - er det kommet ? (jeg kunne læse mig frem til at det ikke er helt optimalt endnu) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 en måde at lave sluk alt på [file name=unavngivet-adc6017f0ae0a30b557d5e26694b249a.rar size=5764]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/unavngivet-adc6017f0ae0a30b557d5e26694b249a.rar[/file] Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret January 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Aaa - så laver man en ny funktionsblok med sluk, så overstyrer den tidligere ?På den her er det udgange som slukker det hele - smart - jeg troede nok bare ikke man kunne gøre det den vej !! Sejt - man bliver jo hele tiden overrasket over funktioner. Især når man er så grøn i det..Tusind tak.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 velbekomme..jeg syntes det bedst på den måde, så er det mere overskueligt og nemmere at ændre i. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret January 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Den er lavet - men så til den svære, hvordan genskaber man lyssenarie ? - kan man det ? eller skal man lave et senarie, som tænder når man kommer hjem ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 man kan lave det med en PIR, der tænder ved bevægelse.der skal sættes en indgang ellers tænder det ikke. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret January 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 Lige en ting mere - styrer udgangsmoduler på fase eller 0 ?og kan man få skinne til at samle 0 i skab - eftersom jeg medbringer Dansk skab må jeg nok hellere købe de skinner også ! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 29, 2008 Rapporter Share Besvaret January 29, 2008 output 230 styres af fasen, der findes nogle nul/jord klemmer, med 8 klemmer, til montering på din skinnen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin1354922221 Besvaret January 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Jeg har set i kan sætte de trådløse lampesteder så de tænder på feks 30% - men hvilken funktionsblok bruger man til det ? og når man kører "touch" hvordan "slukker" man så lysdæmper eksempelvis under funktion "sluk alt" ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 30, 2008 Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 he he..det er et scenarie. sluk alt skal have udgangen fra lampe/stik på "OFF" [file name=unavngivet-6686e7395380e8da8ab524f00abce86c.zip size=4237]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/unavngivet-6686e7395380e8da8ab524f00abce86c.zip[/file]unavngivet-6686e7395380e8da8ab524f00abce86c.zip Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts