TorbenPetersen Skrevet October 5, 2010 Rapporter Share Skrevet October 5, 2010 Håber på lidt hjælp!!!!Jeg skal lave nogle få ændringer i en Term-controller.Men jeg kan ikke komme i kontakt med den.Jeg har en mistanke om, at det er fordi jeg ikke har den rigtige version af Term-sofwaren.Controlleren er en "120B1200" og softwaren er TermIHC 1.3CEfter mine oplysninger skal jeg bruge TermIHC 1.0B sofwaren.Er der nogen af jer der ligger inde med den sofware eller måske har et andet løsningsforslag ???? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
c_rosholt Besvaret October 5, 2010 Rapporter Share Besvaret October 5, 2010 Hej TorbenTror ikke det er softwaren! har også haft problemer med at komme i kontakt med en controller, der er 2 ting som måske kan løse dit problem:1: det kabel du bruger2: at du vælger den rigtige com port på din computerhåber det kan hjælpe dig!!! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenPetersen Besvaret October 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 5, 2010 Hej RosholtTak for dit svar - men er bange for at det ikke kan bruges.Jeg har nemlig med held forsøgt at komme i kontakt med en anden Term-controller - så kablet er jo ok og det er den rigtige com port jeg bruger.Men tak alligevel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Robert Jürgensen Besvaret October 5, 2010 Rapporter Share Besvaret October 5, 2010 på LK hjemmeside under profesionel ligger der software til gratis download Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenPetersen Besvaret October 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 Robert1977 skrev:på LK hjemmeside under profesionel ligger der software til gratis downloadHej Robert, tak for dit svar.Jeg har været derinde, men der er desværre kun den "nyeste" version af Term-softwaren og ikke den version, som jeg leder efter.Det er version TermIHC 1.0B jeg leder efter.Er der slet ikke nogen derude som ligger inde med den ??? - HJÆLP!! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Robert Jürgensen Besvaret October 6, 2010 Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 hej Torben, jeg vil lige prøve at kontakte en jeg kender hos LK om ikke der ligger noget du kan få, så vender jeg tilbage engang Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret October 6, 2010 Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 TorbenP skrev:Robert1977 skrev:på LK hjemmeside under profesionel ligger der software til gratis downloadHej Robert, tak for dit svar.Jeg har været derinde, men der er desværre kun den "nyeste" version af Term-softwaren og ikke den version, som jeg leder efter.Det er version TermIHC 1.0B jeg leder efter.Er der slet ikke nogen derude som ligger inde med den ??? - HJÆLP!!Terminal programmet er ikke dit problem, den nyeste version kan forbinde til alle tidligere versioner af Term controllere.Hvis det er den samme pc og samme kabel med samme opsætning tror jeg desværre kommunikationsporten på controlleren er stået af. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret October 6, 2010 Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 jeg har oplevet et par gange at man lige skulle tage strømmen af controlleren ca 10 sek. med com kablet tilsluttet. derefter kommer velkomsten frem.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenPetersen Besvaret October 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 abildg skrev:jeg har oplevet et par gange at man lige skulle tage strømmen af controlleren ca 10 sek. med com kablet tilsluttet. derefter kommer velkomsten frem..Hej AbildgDet har allerede prøvet flere gange, men desværre uden at det hjlp på mit problem.Men tak for dit svar alligevel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenPetersen Besvaret October 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 mwi skrev:TorbenP skrev:Robert1977 skrev:på LK hjemmeside under profesionel ligger der software til gratis downloadHej Robert, tak for dit svar.Jeg har været derinde, men der er desværre kun den "nyeste" version af Term-softwaren og ikke den version, som jeg leder efter.Det er version TermIHC 1.0B jeg leder efter.Er der slet ikke nogen derude som ligger inde med den ??? - HJÆLP!!Terminal programmet er ikke dit problem, den nyeste version kan forbinde til alle tidligere versioner af Term controllere.Hvis det er den samme pc og samme kabel med samme opsætning tror jeg desværre kommunikationsporten på controlleren er stået af.Hej MWINu er det ikke for at være flabet - men er du sikker på at din påstand er korrekt og har du selv prøvet at oprette forbindelse til en "gammel" Term-controller med den nyeste Term-software ??Hvis kommunikationsporten er stået af, ved du så om det er muligt at skifte den, uden af miste programmet i ontrolleren ??Mvh Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenPetersen Besvaret October 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 6, 2010 Robert1977 skrev:hej Torben, jeg vil lige prøve at kontakte en jeg kender hos LK om ikke der ligger noget du kan få, så vender jeg tilbage engangHej Robert, tak for dit svarKan du evt. spørge din kontakt ved LK om han har en løsning på mit problem ?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret October 7, 2010 Rapporter Share Besvaret October 7, 2010 TorbenP skrev:mwi skrev:TorbenP skrev:Robert1977 skrev:på LK hjemmeside under profesionel ligger der software til gratis downloadHej Robert, tak for dit svar.Jeg har været derinde, men der er desværre kun den "nyeste" version af Term-softwaren og ikke den version, som jeg leder efter.Det er version TermIHC 1.0B jeg leder efter.Er der slet ikke nogen derude som ligger inde med den ??? - HJÆLP!!Terminal programmet er ikke dit problem, den nyeste version kan forbinde til alle tidligere versioner af Term controllere.Hvis det er den samme pc og samme kabel med samme opsætning tror jeg desværre kommunikationsporten på controlleren er stået af.Hej MWINu er det ikke for at være flabet - men er du sikker på at din påstand er korrekt og har du selv prøvet at oprette forbindelse til en "gammel" Term-controller med den nyeste Term-software ??Hvis kommunikationsporten er stået af, ved du så om det er muligt at skifte den, uden af miste programmet i ontrolleren ??Mvh TorbenHej TorbenJa, jeg er sikker på at min påstand er korrekt. Softwaren ligger i controlleren og ikke i term-programmet.Hvis du ikke kan kommunikere med den nuværende controller kan du ikke skife den ud, uden at miste programmet desværre.En term controller er som regel til at få fat i billigt, der er f.eks en i den blå til 300kr lige nu, så har du også en at teste den forbindelse på. http://www.dba.dk/ihc-lk-120b1200-controlle/id-68850678/Morten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Robert Jürgensen Besvaret October 8, 2010 Rapporter Share Besvaret October 8, 2010 Hej, her for du lige en kopi af hvad han sendte til mig: Hej Robert. Alle Term controllere kan programmeres med den seneste version (1.3C) som ligger til download på hjemmesiden. At han ikke kan få kontakt med controlleren kan skyldes flere forhold - kontakt evt vores kundeservice. En genstart af controlleren (sluk den i 30 sek) hjælper tit. Også god dag til dig. Hilsen Morten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts